تکنولوژی
الناز فرجی۶:۱ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۴ شهريور

در حالی که جهان دیوانه وار به سمت هواپیماهای بدون سرنشین میرود ,مجموعه ای زحمت کش از ربات های دریایی به دانشمندان کمک میکنند تا در مورد آبراه های جهانی اطلاعات بیشتری به دست آورند.
ربات های دریایی پیشرفته ترین راه برای اندازه گیری  رسد اقیانوسها ,دریاچه ها و رودخانه ها هستند . این را متیو دوبابین از گروه تحقیقاتی موسسه محیط زیست آینده در کوئینزلند از دانشگاه تکنولوژی به ماشابل گفته است.
در واقع در هر زمان داده شده ,آبهای دنیا توسط ربات ها پر مشوند و در سال های آتی بیشتر نیز خواهد شد.در دریا بخش قابل توجهی از تعداد جمعیت فعلی قسمتی از پروژه ارگوی تحقیقات محیط زیست در اندازه گیری دما ,شوری و جنبش آب ها هستند..در روز دوشنبه برای مثال تعداد 3881 ربات ارگو در اقیانوس ها وجود دارد.طبق امار وب سایت آرگو.
دوبانین گفت با تلاش های بین المللی خطوط شناور ارگو, رباتیک بسیار ساده ای هستند.آنها در اطراف شناور هستند و میتوانند تا عمق 2 کیلومتر پایین بروند)1.2 مایل(.هر 10 روز به سطح آب بر میگردند و اطلاعات جمع اوری شده را منتقل میکنند که به نوبه خود در حال حاضر سیستم آب و هوای جهانی و مدل های اقیانوسی را شامل میشود.
پس از سال ها کار در آزمایشگاه,دوبابین امیدوار است که ربات های بیشتری به معادله اضافه کند. وی گفت به دلایل امنیتی و بهداشتی اگر ما یک سیل یا طوفان داشته باشیم  و یا یک فاجعه مانند نشت نفت رخ دهد معمولا عملی نیست که بتوانیم افراد را به موقعیت بفرستیم .در اینجا ربات های هوش مصنوعی  وارد میشوند.


این سیستم یک قایق رباتیک  طراحی شده است  که بتواند مستقل کار کند  و برای ماه ها در آب بماند.از فایبر گلاس(پلاستیک فشرده) ساخته شده و شامل سنسور های حساسی است که اطلاعات را در مورد زیست محیط و هرچیز دیگری راجع به آب و کیفیت آن و انتشار گاز ها میدهد.
ربات های خورشیدی از دیفرانسیل ها و جی پی اس های متفاوتی برای چرخیدن در آب استفاده میکنند.آنها یک دوربین بر روی مدار خود دارند تا آنها را کمک کند که از خطوط ساحلی و آبی دوری کنند و به گونه ای طراحی شده اند که از حداقل قدرت برای کار کردن استفاده کنند.همچنینی ربات ها برای حمل محموله های مختلف مانند دوربین, سنسور های گاز های گاخانه ای و یا دستگاهی که نمونه ها را از آب جمع اوری کند طراحی شده اند.
حتی با استفاده از یک وسیله نقلیه در زیر آب از راه دور نیز میتوانید آن ها  را کنترل کنید.
این سیستم ربات ها و نمونه های مشابه اختراع شدند تا خلع علمی ما در مورد سیستم آب را از بین ببرند از آنجایی که انها میتوانند به جاهایی بروند که انسان ها نمیتوانند.معمولا محققان زمانی میتوانند زیر اب بروند که اب و هوا مناسب و خوب باشد که باعث میشود در هنگام طوفان  های اقیانوسی نتوانند اطلاعاتی کسب کنند.در حالی که ربات ها میتوانند از پس بدترین وضعیت ها مانند باد و باران بر بیایند و حتی در اب و هوای نا پاک و کثیف نیز بمانند.
دوبابین گفت این ربات ها حتی میتوانند در الوده ترین مکان ها مانند معادن نیز بروند .ربات های او به زودی برای یک مکان الوده به اسید برای تحقیقات فرستاده میشوند  جای که حتی نمیتوانید از یک قایق با بدنه الومینیومی معمولی استفاده کنید.هیچ کس نمیداند در انجا چه چیزی وجود دارد بنابر این این تیم میخواهند با استفاده از این سیستم نمونه جمع اوری کنند.


حتی انها در حال ازمایش اتشفشان های زیر ابی با استفاده از این ربات ها هستند.
در گردش اخیر به جزایر سلیمان تیم ,مغز یکی از ربات ها در اورد و یک نمونه ساده ساخت که اگر منفجر شد اهمیتی نداشته باشد.داده ایی به دست اوردند در محلی که توپولوژی و نقشه برداری انجام داده بودند که نشان از وجود متان و کربن دی اکسید ازاد شده از اتشفشان میداد.
برای هر واحد ربات هزینه کلی خیلی زیاد نمیشود چیزی در حدود 3000 دلار و در خارج از کشور نیز علاقه مند پیدا کرده اند بنابراین از لحاظ تجاری نیر مهم تلقی میشوند.
اگرچه ربات ها همچنان در دست توسعه هستند .طولانی ترین زمانی که یکی از انها از بین رفت بعد 2 هفته در معرض رعد و برق قرار گرفتن بود.مرحله بعدی استفاده از آنها برای اکتشافات به مدت 1 ماه است.من گمان میکنم که ما در حال دست یافتن به اکتشافات بسیار خوبی به کمک این ربات ها هستیم.دوبانین این را گفت.با داشتن این چرخه شبانه روزی ,پس از حوادث اب و هوا....داده هایی که در حال حاضر ان ها را نداریم خواهیم یافت.
شاید بتوانیم یک سیستم ماکت و نمونه در سوییس ,انگلستان ,ایالات متحده قرار دهیم و این ازمون ها را در سطح گسترده با نمونه های بیشتر داشته باشیم

برچسب هاriverOceanRobot
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

دانشمندان روسی اختراع جدید خود را عرضه کردند