گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲ مهر

در جریان برگزاری اخیر انجمن Bloomberg Global Business، یکی از پدران Microsoft، بیل گیتس از موضوعی یاد کرد که وی برای سال های زیادی آن را تحمل می‌کند. این میلیاردر یک بار دیگر از ترکیب Ctrl-Alt-Del برای کاربران Windows عذرخواهی کرد.
به گفته‌ی گیتس، وی در گذشته نرمش بسیار زیادی از خود به خرج می داد و در نتیجه او با استدلال توسعه دهنده ی IBM، دیوید برادلی، برای قراردادن این ترکیب و ضرورت راه اندازی سیستم مورد نیاز موافقت کرد. او می‌گوید اگر می توانستم به عقب برگردم حتما راه حل منطقی تری را ارائه می کردم تا کاربران به جای سه دکمه، تنها از یک دکمه استفاده کنند.
با این حال در این بحث، برادلی با گیتس موافق نبود و این موضوع را به عنوان یک اشتباه نپذیرفت. وی در سال 2011 گفت ترکیب سه دکمه ای موجود یکی از دستاوردهای مهم او است. این مهندس با اعتماد به نفس کامل پاسخ داد: ممکن است کار اختراع این ترکیب به عهده‌ی من بوده باشد اما گیتس با استفاده کردن از آن در Windows NT login  آن را معروف کرد و اکنون این ترکیب به علامت تجاری IBM PC تبدیل شده است.
گفتنی است این فرمان تنها برای برنامه نویسان طراحی شده بود تا بتوانند بدون خاموش کردن دستگاه از سیستم خارج شوند. قرار بود این ترکیب به صورت عمومی مطرح نشود اما پس از انتشار اسناد فنی  IBM، دیگر کاربران نیز از آن مطلع شدند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه