تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲ بهمن

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، این نیروگاه توسط شرکت چند ملیتی آلمانی Thysenkrupp تأسیس می‌شود و هر سال حدود ۱۱۱۰۰ تن هیدروژن سبز تولید خواهد کرد.
هیدروژن سبز با هیدروژن عادی به دست آمده از گاز متان متفاوت است و تولید آن با استفاده از آب باعث سازگاری با محیط زیست و عدم گرمایش کره زمین می‌شود.
در نیروگاه یادشده از قدرتمندترین سیستم‌های الکترولیز کننده استفاده خواهد شد. این نیروگاه در مجاورت منطقه کوهستانی کبک ساخته می‌شود تا تأمین آب مورد نیاز آن به سهولت انجام شود. حدود ۶۱ درصد از کل انرژی برق تولید شده در کانادا از نیروگاه‌های آبی به دست می‌آید و ظرفیت تولید کل این نیروگاه‌ها ۸۲ گیگاوات ساعت انرژی است.
کانادا با ۳۷.۵ میلیون نفر جمعیت رتبه چهارم جهان در زمینه تولید برق از آب را پس از آمریکا، برزیل و چین در اختیار دارد. حالا این کشور به تولید و استفاده از هیدروژن سبز علاقه نشان داده است. شرکت دولتی هیدور – کبک کانادا که بزرگترین تولید کننده انرژی در این کشور است با عقد قراردادی به ارزش ۱۵۹ میلیون دلار آمریکا، نیروگاه جدید را در وارنس در نزدیکی مونترال خواهد ساخت.
در این نیروگاه که در سال ۲۰۲۳ به بهره برداری می‌رسد، هر سال ۱۱۱۰۰ تن هیدروژن سبز و ۸۸۰۰۰ تن اکسیژن از آب استخراج خواهد شد. از هیدروژن سبز به عنوان یک منبع انرژی برای تبدیل ضایعات غیرقابل بازیافت به سوخت‌های زیستی استفاده خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه