تکنولوژی
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۳ مهر

یاهو یکی از بزرگترین شرکت های رسانه ای آنلاین، در نظر دارد، در این هفته واقعیت خبر هک گسترده پایگاه داده خود را  تایید کند.
با توجه به اطلاعات به اشتراک گذاشته در Recode، هکری با نام مستعار Peace، توانسته است پایگاه داده یاهو را هک کرده و به اطلاعات بیش از 500 میلیون کاربر این سایت دسترسی پیدا کند.
وی سپس با فروش غیر قانونی این اطلاعات مبلغ در حدود 1.2 هزار دلار کسب کرده است. در این رابطه Recode عنوان می کند که با این سرقت اطلاعاتی، کل معاملات فروش یاهو برای مدت زمان زیادی به خطر می افتد.
خریدار این معاملات کمپانی Verzion، متخصص در زمینه ارتباطات راه دور، است. سرقت به این معنی است که یاهو میزان 20 درصد سود خود را که در سه ماه دوم سال جاری کسب کرده بود را از دست خواهد داد. در بازار ارزش معاملات یاهو با 22 میلیارد دلار سود به ارزش 440 میلیارد دلار رسیده بود.
همچنین باید توجه داشت که سود خالص Verizon در سه ماهه دوم سال جاری نیز کاهش یافته و این میزان به 830 میلیون دلار رسیده است. درآمد این شرکت 5.3٪ در این دوره سقوط نشان می‌دهد.
حال با این خبر، مشخص نیست که توافق چگونه پیش برود و Verizon که قصد نجات خود را با معاملات یاهو داشته است، آیا مایل به نهایی کردن توافق باشد یا خیر؟

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه