سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ شهريور

کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده‌ی‌ آمریکا (ITC) سرانجام تصمیم‌گیری نهایی‌اش را اعلام کرد و Vizio و Sigma Designs، تولیدکننده‌ی تراشه را در زمینه‌ی نقض پتنت AMD برای سیستم گرافیکی پایپ‌لاین مقصر دانست.
این کمیسیون به Vizio و Sigma دستور داد ساخت محصولاتی که این پتنت را نقض می‌کنند، متوقف نمایند و آن‌ها را از وارد کردن هر محصول موجود همراه با این پتنت به آمریکا ممنوع کرد. Vizio مدت طولانی نیست که اجازه‌ی آوردن برخی تلویزیون‌هایش را به ایالات متحده‌ی آمریکا گرفته، از طرفی دقیقا مشخص نیست این تصمیم تا چه اندازه به درآمد خالص این شرکت ضربه می‌زند.
ممنوعیت واردات احتمالا بر آخرین مجموعه‌های Vizio تاثیر نمی‌گذارد. AnandTech اشاره کرد، Sigma در حال انحلال است، بنابراین تلویزیون‌های متاثر از این نقض می‌بایست از تراشه‌های این تامین‌کننده استفاده می‌کردند.
در این گزارش نام دقیقی از مدل‌های ممنوع آورده نشده، با این حال این احتمال را که برخی مجموعه‌های تقریبا جدید هم در خطر باشند را افزایش می‌دهد. بر خلاف پرونده‌های حقوقی مربوط به پتنت که سال‌ها طول می‌کشند، ITC تمایل دارد به سرعت این موارد را رفع کند تا برخی محصولات هنوز هم در چرخه‌ی فروش باقی بمانند.
AMD تلاش‌های ITC را عمدتا به عنوان نبرد پراکسی بر علیه ARM، شرکت‌های فناوری‌های تصویرسازی، و دیگر شرکت‌ها آغاز کرد که تکنولوژی گرافیک‌های موبایل را طراحی می‌کنند. این کمپین در حال حاضر موفقیت‌آمیز بوده: LG تصمیم گرفت تا به جای خطر ممنوعیت از دعوای حقوقی خارج شود. حرکت اخیر هم لزوما Vizio را مجبور به پرداخت جریمه نمی‌کند، اما آن را برای معاملات آینده‌اش تحت فشار می‌گذارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه