تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱۹:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۷ تير

بر طبق گزارشی در وب سایت رسمی دانشگاه واشنگن؛ متخصصان این دانشگاه در سنت لوئیس به تکنولوژی جدیدی در رابطه با جستجوی مواد منفجره دست یافتند. دانشمندان قصد دارند با استفاده از ملخ و نصب قطعات الکترونیکی بر روی پشت و بال حشره، آن را به یک روبات تبدیل کنند.
ساخت و طراحی این ابزار با حمایت نیروی دریایی ایالات متحده صورت گرفته است. دانشمندان با حمایت ناوگان نیروی دریایی ایالات متحده در حال انجام این تحقیقات هستند. رئیس پژوهش بارانیدهاران رامان اشاره کرد در حال حاضر نیروی دریایی 750 هزار دلار برای این پروژه هزینه کرده ست.
رامان چند سال را صرف مطالعه فرآیندهای تشخیص بو درحشرات کرده است. او به همراه تیمی از متخصصان دریافت که ملخ قادر به استشمام رایحه های متفاوت حتی در صورت رایحه های دیگر است.
  او معتقد است که ملخ سایبورگ می تواند ذرات معلق در هوا را جذب و از طریق سنسور های مصنوعی انتقال دهد. زیرا در حالت طبیعی هزاران سنسور در بدن حشره وجود دارد.
عملکرد
این ربات توانایی یافتن مواد منفجره را دارد زیرا مهندسین با نصب الکترود هایی به مغز حشره می توانند فعالییت های الکتریکی مغز را بررسی کنند و همچنین لامپی  LED مانند یک کوله شتی بر پشت ملخ سوار است و در هنگامی که مواد ممنوع و خطرناک وجود ندارد رنگ آن سبز و در صورت وجود قرمز خواهد بود.
کنترل کننده های حرارتی نیز سبب امکان تعیین جهت در ملخ خواهد شد. ملخ می تواند انرژی
رامان می گوید که اولین نمونه ملخ سایبورگ در سال بعد ارائه خواهد شد ، هم چنین نحوه قرار گیری آن ها بر روی حشرات دیگر انجام خواهد شد و این سبب پیشرفت علم خواهد بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه