ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۹ مهر

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجلاس عشق‌آباد گفت: برای من موجب بسی خرسندی است که به نمایندگی از سوی دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در اجتماع مهم شما در عشق‌آباد حضور یافته‌ام.
وی افزود: کشور من روابط بسیار خوب و حسنه‌ای با کلیه‌ی کشورهای مشترک‌المنافع دارد. جمهوری اسلامی ایران از جمله نخستین کشورهای جهان بود که استقلال کشورهای مشترک المنافع را به فاصله‌ی بسیار اندکی از فروپاشی اتحاد شوروی به رسمیت شناخت و از آن تاریخ تاکنون که بیش از بیست و پنج سال می‌گذرد، روابط ما با کشورهای این منطقه روزبه‌روز فزونی یافته است. ما خوشحالیم که امروز همسایگانی باثبات و در مسیر توسعه یافتگی و پیشرفت در کنار خود داریم.
وی اظهار داشت: ایران با دارا بودن جامعه‌ای پیشرو و تحصیلکرده، بازار بزرگی برای تجارت محصولاتICT است. امروز کشور من در برابر تحریم‌های ظالمانه‌ی دولت آمریکا قرار گرفته است که می‌خواهد میل و اراده‌ی ناپذیرفتنی خود را با استفاده‌ی نامشروع و غیرقانونی از ابزار زور بر دیگران تحمیل کند. استفاده از تحریم و یک‌جانبه‌گرایی در نظام بین‌المللِ امروز قطعاً محکوم به شکست است اما ما این تحریم‌ها را به فال نیک می‌گیریم تا به آن بهانه‌ی اتکا و وابستگی خود را به ISPهای غربی و آمریکایی کاهش دهیم. فرصت طلایی و بی‌نظیری روبه‌روی همسایگان ما در حوزه‌ی RCC قرار دارد تا خود را به بازار بزرگ ایران بشناسانند. من با یک پیام دعوتِ جدی به همکاری به اینجا آمده ام: بیایید با هم برای ساختن یک منطقه قوی بر پایه‌ی ICT تلاش کنیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه