کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۷ آذر

Ming-Chi Kuo، تحلیلگر TF International Securities اپل پیش‌بینی آیفون را در هفته‌ی جاری با عنوان بی‌پرده‌ای این گونه اعلام کرد: "احتمالا فروش آیفون در سال ۲۰۱۹ به کمتر از ۱۹۰ میلیون واحد برسد." در این گزارش، تعداد گوشی‌های اپل به وضوح کمتر از پیش‌بینی‌های قبل است که تعداد فروش آن‌ها را برای سال آینده ۲۱۲ میلیون گفته بودند.
به لطف ارتباط‌ها با تامین‌کنندگان اپل، Kuo تاثیرگذارترین تحلیلگر شرکت هم از نظر آمارهای فروش و هم ردیابی رکورد پیش‌بینی محصولات آینده است. پیش‌بینی‌های وی توانایی تاثیرگذاری بر سهام اپل را دارند.
Kuo در یادداشت خود نوشت: افزایش سفارش مدل‌های قدیمی آیفون نمی‌تواند کاهش فروش سری‌های XR و XS را جبران کند که دلیل آن هم تاثیرگذاری کم این فصل است.
البته، تنها اپل درگیر کاهش فروش نیست و در حقیقت صنعت گوشی‌های هوشمند در سال گذشته کاهش فروش کلی را تجربه کردند. پس از سال‌ها رشد انفجاری، حالا این صنعت دچار افت شده است. در ماه فوریه، Gartner به کاهش سالیانه‌ی فروش از زمانی که بررسی این دسته‌بندی را شروع کرد، اشاره نمود. فقدان درک در مورد ویژگی‌های ارزشمند قابل ارتقا در این کاهش‌ها نقش دارند.
نکته‌ی قابل ذکر این است که این روند کاهشی می‌تواند تا حدودی با عرضه‌ی فناوری 5G برعکس شود. تعداد کمی از شرکت‌ها متعهد شدند این فناوری را در گوشی‌های سال آینده عرضه کنند. در این بین، انتظار می‌رود گوشی 5G اپل در سال ۲۰۲۰ عرضه شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه