سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۷ آذر

در جهانی که نیاز به حجم بالایی از قدرت محاسباتی برای رسیدگی به تقاضاهای زیاد منابع حجم کار مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین وجود دارد، IBM با تراشه‌ی Power جدید خود با عنوان Power9 وارد این مبارزه شده است. این شرکت قصد فروش تراشه‌ها به سازندگان third-party و فروشندگان حوزه‌ی رایانش ابری شامل Google را دارد. در همین حال، این شرکت، کامپیوتر جدیدی با نام AC922 را عرضه می‌کند که با تراشه‌ی Power9 کار می‌کند و می‌خواهد آن را در یک سرویس ابری IBM عرضه کند.
Brad McCredie، معاون سیستم‌های شناختی IBM توضیح می‌دهد: "ما معمولا تکنولوژی خود را به عنوان راه حل کاملی به بازار ارائه می‌دهیم." در این خبر آمده است که این شرکت تراشه‌ی خود را به طور خاص برای بهبود عملکرد چارچوب AI معمول مانند Chainer، TensorFlow و Coffe طراحی کرده است و ادعای افزایش اجرای ظرفیت کار بر روی این چارچوب‌ها تا بیش از چهار برابر را دارد.
اگر این تراشه به همان صورت که توصیف شده کار کند، به دانشمندان اطلاعات برای ساخت مدل‌ها و اجرای آن‌ها بر روی ماشین طراحی شده با Power9 را می‌دهد. Patrick Moorhead، تحلیلگر Moor Insights & Strategy معتقد است که IBM با این تراشه، خود را از رقبا متمایز کرده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه