ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، امیر ناظمی در همایش ملی تعامل نظام دانشگاهی و فضای اجتماعی با بیان اینکه امروزه در دنیا شاهد تغییرات درشیوه نظام دانشگاهی هستیم افزود: رشته‌های دانشگاهی به سمت چند رشته‌ای، کاربردی و تجاری‌سازی تغییر یافته است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران قرارگیری دانشگاه در کنار صنعت، دولت و فعالان حوزه مدنی را از تغییرات مثبت در این عرصه دانست و گفت: امروزه دانشگاه مختص فضای آکادمیک و جامعه علمی نیست بلکه در قبال کل جامعه احساس مسئولیت می‌کند و از رویکرد بسته به رویکردی تعاملی و باز تغییر جهت داده است.
امیر ناظمی با اشاره به دوران گذار و تغییر نظام دانشگاهی گفت: راهکارهای تسهیل کننده‌ای در راستای گذر از دوران سنتی نظام دانشگاهی به رویکرد جدید وجود دارد اما متاسفانه برخی از این مکانیزم به راحتی در کشور قابل اجرا نیست.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران استفاده از مکانیزم تحقیق مطالعاتی و همکاری‌های مشترک را یکی از راهکارهای پیش رو عنوان کرد و افزود: این روش امکانی را فراهم می‌کند تا صاحبان ایده بتوانند ایده‌ها و طرح‌های خود را جهت ارزیابی و آزمون به دولت معرفی کنند و به نوعی قرارداد مشارکتی عمومی و خصوصی ایجاد شود که همه جامعه بتوانند از منافع این همکاری منتفع گردند.
امیر ناظمی ناکارآمدی قوانین فعلی در حوزه کسب‌وکار و دانشگاه را از عوامل عدم موفقیت در این حوزه دانست و گفت: به عنوان مثال در اکثر کشورها از دانشجویان جهت انجام پروژه‌های تحقیقاتی در سازمان‌های دولتی استفاده می‌شود که فرد در حین کاردر سازمان، رساله‌ی دانشگاهی خود را تهیه و تکمیل می‌کند اما در کشور ما به دلیل محدودیت‌های قانونی بیمه‌ای و نظام دانشگاهی این امکان میسر نمی‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه