ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ خرداد

به گزارش مهر، آخرین شاخص‌های مهم بخش ارتباطات کشور تا پایان سال ۹۶ منتشر شد. بر مبنای این آمار، بیش از ۵۳ میلیون ایرانی از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند و ضریب نفوذ موبایل به ۱۱۰ درصد رسیده است.
دفتر بررسی های اقتصادی وزارت ارتباطات، آخرین آمار شاخص‌های مهم بخش ICT را تا پایان سال ۹۶ منتشر کرد که برمبنای آن، ضریب نفوذ موبایل در کشور ۱۱۰ درصد است و ۵۳ میلیون نفر با موبایل به اینترنت وصل می‌شوند. این درحالی است که تا پایان سال ۹۵ ضریب نفوذ موبایل در کشور ۱۰۴ درصد بود و ۳۳ میلیون نفر کاربر اینترنت موبایل بودند.
از نظر شاخص باندپهن نیز تا پایان سال ۹۶ شمار مشترکان پهن باند سیار به ۵۳ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۴۵۴ مشترک و شمار مشترک پهن باند ثابت نیز به ۱۱ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۷۰۲ مشترک رسید. به این معنی که بیش از ۵۳ میلیون ایرانی از اینترنت موبایل و بیش از ۱۱ میلیون کاربر از اینترنت ثابت تحت یکی از فناوری‌های ADSL، فیبرنوری و TD LTE هستند.
مقایسه‌ی مشترکان باندپهن در کشور نسبت به مدت مشابه حاکی از آن است که در سال ۹۵ شمار مشترکان اینترنت موبایل باند پهن ۳۳ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۶۹ نفر بوده و تعداد مشترکان اینترنت باندپهن ثابت حدود ۹ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۳ مشترک گزارش شده که به معنای افزایش شمار مشترکان این فناوری است.
در این گزارش همچنین وضعیت شاخص‌های ارتباطی از سال ۸۶ تا پایان سال ۹۶ مورد بررسی قرار گرفته است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه