تکنولوژی
مصطفی طبری۶:۱۲ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۷ شهريور

هر ساله در نمایشگاه IFA کمپانی های سازنده تلویزیون، محصولات مدرن و هوشمندی را ارائه می کنند که توجهات زیادی را جلب می کنند، اما در نمایشگاه امسال ال جی تلویزیون دو طرفه ای را معرفی نمود که بسیاری از افراد را شگفت زده کرد.
این تلویزیون 111 اینچی در واقع از سه صفحه نمایش 65 اینچی OLED با وضوح Ultra HD تشکیل شده و به دو کاربر اجازه می دهد تا دو طرف تلویزیون را بطور همزمان مشاهده کند.
در کنار این تلویزیون غول پیکر، یک مدل 55 اینچی دو طرفه نیز معرفی شده که تنها 5.3 میلی متر ضخامت دارد.
البته هنوز مشخص نیست به غیر از مصارف تبلیغاتی، این نوع تلویزیون ها در بازار مصرفی چه کاربری هایی خواهند داشت. این دو تلویزیون به عنوان مدل اولیه ارائه شده اند و بنظر می رسد تنها برای نشان دادن توانایی های ال جی در تولید پنل های OLED طراحی شده باشند.


در جریان کنفرانس ال جی، دکتر Ching W. Tang که یکی از مخترعین اصلی تکنولوژی OLED محسوب می شود اعلام کرد که نمایشگرهای OLED به علت عدم استفاده از نور پس زمینه یا لایه های موازی پیچیدگی کمتری نسبت به پنل های LCD داشته و هزینه تولید پایینتری نیز دارند.
ال جی مدتی پیش یک صفحه نمایش 55 اینچی OLED با عنوان wallpaper را معرفی کرده بود که ضخامتی کمتر از 1 میلی متر داشت. اما علت این نامگذاری علاوه بر ضخامت بسیار کم، امکان نصب و برداشتن بسیار آسان آن با استفاده از نیروی مغناطیس از روی دیوار بود.


به گفته Tang، در آینده نمایشگرهای OLED در انواع گجت های پوشیدنی، تاشدنی و انعطاف پذیر و یا نیمه شفاف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بررسی اولیه ساعت هوشمند ال جی Watch Urbane