تکنولوژی
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۳ مرداد

کارشناسان شرکت AVG، ویروس جدیدی را به نام هیتلر کشف کرده اند ، که با قفل کردن کامپیوتر از شما درخواست باج برای باز کردن قفل سیستم خواهد کرد. کارشناسانBleeping Computerبه نازگی نرم افزار های مخرب آلوده به این ویروس را شناسایی و در وبلاگ خود منتشر کرده اند.

"هیتلر" چگونه به کامپیوتر شما آسیب خواهد رساند

این ویروس شامل مجموعه ای از فایل ها است که اصلی ترین آن ها Firefox32.exe، می باشد که در قالب مرورگر محبوب ظاهر می شود و در هنگام راه اندازی بر روی کامپیوتر نصب خواهد شد و پس از هر بار روشن کردن کامپیوتر شما فعال خواهد شد. پیام اخطار این ویروس به کاربر اعلام می کند که تمامی فایل های سیستم شما رمز گذاری شده هستند و در صورت عدم پرداخت مبلغ مورد نظر کامپیوتر شما غیرفعال خواهد بود.
وقتی کاربر بر روی فایل ویروس، کلیک می کند برای  وی پیغام خطا نمایش داده می شود "فایل پیدا نشد!" یا نمی توان فایل را یافت" ، سپس از شما درخواست باج خواهد کرد و به شما پیشنهاد خرید یک کارت وودافون به ارزش 25 دلار را تنها ظرف مدت یک ساعت خواهد داد.

خبر خوب

به گفته کارشناسان هیتلر تمامی فایل ها را رمزگذاری نمی کند بلکه پسوند فایل ها را پاک کرده در نتیجه اجازه اجرای آن ها را نخواهد داد و با خرید کارت وودافون  و وارد کردن آن ابتدا  کامپیوتر شما بلو اسکرین خواهد داد و پس از ریستارت تنها اطلاعات موجود در پوشه %UserProfile% را پاک خواهد کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه