ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱ فروردين

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آخرین جلسه سال 97، شورای معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور مدیران کل استانی، معاونان و مدیران کل ستادی به ریاست آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
در این جلسه محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به چالش‌های پیش رو ناشی از تحریم‌ها در سال آینده گفت: فکر نمی‌کنم در سال آینده برای توسعه‌ی پهن باند دستمان بسته باشد. هرچند در سه استان سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد و هرمزگان که از نظر توسعه ارتباطات کمتر توسعه یافته‌اند باید به صورت ویژه تمرکز کنیم. هرچند که با برقرار شدن رومینگ پروژه ارتباطات کوه نور و اپراتورها شرایط آن‌ها بهتر شده است.
وی با بیان اینکه مطالبه مردم از ما پوشش ارتباطات است، افزود: برنامه‌ی توسعه روستایی با فیبرنوری در سال آینده مشخص و ابلاغ شده است و باید بر روی استان‌هایی که دارای مشکل هستند تمرکز کنیم. بنابراین در استان‌ها باید کارگروه‌های نظارت بر کیفیت ارتباطات تشکیل شود.
وزیر ارتباطات همچنین ضمن خیرمقدم به بانوانی که به جمع مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری اضافه شده‌اند، اظهار کرد: یکی دو مدیر زن نیز به این مجموعه اضافه شود چراکه ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که خانم‌ها ظرفیت بیشتری برای کار کردن دارند.
وی با ابراز رضایت از مجموعه فعالیت‌ها و عملکرد ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۹۷، افزود: وضعیت ارتباطات امسال نسبت به پارسال بهتر بود به طوری که امسال در یک اقدام همگانی که حاصل زحمت همه بود، پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه در همه‌ی شهرهای کشور کامل شد و پوشش ارتباطات روستایی نیز از ۳۲ به ۶۶ درصد ارتقا یافت.
آذری جهرمی با بیان اینکه تعداد مشترکان پهن باند به ۶۷ میلیون نفر رسیده است، گفت: همچنین تعداد اپلیکیشن‌ها از پارسال تاکنون از ۱۳۰ هزار به ۲۶۰ هزار رسیده است و در نهایت رشد ترافیک مصرفی داخلی درحالی با رشد ۳۰۰ درصدی مواجه شد که ترافیک بین‌الملل ۵۵ درصد رشد داشت.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه همه‌ی این اقدامات با وجود محدودیت‌های مالی رخ داده است، خاطر نشان کرد: امسال کمترین پول را برای تکمیل پوشش‌های ارتباطی هزینه کردیم چراکه اقتصاد اشتراکی را برای مقابله با تحریم‌ها ارایه کردیم و از آن جواب گرفتیم و با ابتکار و خلاقیت، طراز را نگه می‌داریم.
وی افزود: امیدوارم در سال پیش رو همه امید برای مردم و ناامیدی برای دشمن باشد و جدا از اقدمات سیاسی، مسئولیت همه ما در کنار وظایفی که برعهده داریم این است که چراغ امید را روشن نگه داریم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه