کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۰ مرداد

به گزارش رویترز، ایلان ماسک که صاحب ۲۰ درصد شرکت تسلا است در توئیتی گفت در نظر دارد Tesla Inc. را به صورت خصوصی در آورد، چیزی که می‌تواند بزرگ‌ترین معامله از این نوع تاکنون باشد.
ماسک در توئیتش گفت "من در نظر دارم تسلا را با قیمت ۴۲۰ دلار به شکل خصوصی در آورم." قیمت ۴۲۰ دلار در هر سهم، ارزش این معامله را در کل به ۷۲ میلیارد دلار می‌رساند. ماسک چیزی در مورد منبع تامین بودجه برای این کار نگفت.
تسلا پاسخ فوری به درخواست برای تائید یا شفاف‌سازی در این مورد نداد. سهام شرکت با این توئیت ماسک با بیش از ۷ درصد رشد به ۳۶۷.۲۵ دلار رسید.
ماسک در توئیت خود گفته بود، سهامداران دو راه دارند، یا سهام خود را به قیمت ۴۲۰ دلار بفروشند یا آن را نگه دارند و همراه با تسلا به بخش خصوصی بروند.
ماسک در سال جاری تحت فشار شدیدی بود تا ثابت کند می‌تواند قول خود را عملی کند و تسلا را به شرکتی سودآور با حجم بالای تولید تبدیل کند، هدفی که سهام تسلا را افزایش داد و منجر به ارزش بازاری بالاتر از شرکت جنرال موتور برای آن شد.
خصوصی شدن راهی برای اجتناب از فشار بازارهای عمومی است. اختلافات ماسک با تنظیم‌کنندگان، منتقدین، و گزارشگران موجب شده تا سوالات و شبهاتی درباره‌ی مشکلات تولید و ساخت تسلا، تقاضاهای طولانی مدت برای خودروها، و عدم اطمینان نسبت به تامین بودجه همچنان باقی بماند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه