ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ دي

به گزارش پیوست، نمایندگان مجلس در اولین جلسه‌ی بررسی طرح پیام‌رسان‌های اجتماعی با کلیات این طرح به توافق نظر رسیدند. عضو کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی ضمن اعلام این خبر اعلام کرد که در مورد کلیات طرح پیام‌رسان‌های اجتماعی هیچ کدام از دستگاه‌ها و نمایندگان مخالفتی ندارند اما در مورد جزییات آن نظرات مختلفی مطرح است.
محمد اسماعیل سعیدی، با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در کمیسیون فرهنگی در مورد بررسی این طرح به پیوست گفت: «در جلسه روز یکشنبه (۲ دی) به دلیل محدودیت زمانی فقط از وزارت ارتباطات و ستاد نیروهای مسلح دعوت کردیم و نماینده‌ای از مرکز پژوهش‌ها هم حضور داشتند. البته در جلسات بعدی دستگاه‌های دیگر هم دعوت خواهند شد و نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان خواهند کرد. در این جلسه تنها کلیات این طرح به بحث گذاشته شد که اعضای حاضر با آن موافق بودند.»
او با اشاره به اینکه صحبت از کلیات طرح یعنی آیا ضرورت دارد این طرح در مجلس بررسی شود یا خیر بیان کرد: «وقتی در مورد کلیات صحبت می‌کنیم به مواد و تبصره‌های طرح نمی‌پردازیم و فقط با حضور دستگاه‌ها بررسی می‌کنیم که آیا ضرورت دارد مجلس به بحث فضای مجازی وارد شود و قانون تصویب کند؟ و اینکه آیا اساسا ضرورت دارد فضای مجازی توسط مجلس ساماندهی شود؟ یا صیانت از حقوق کاربران ضروری است؟»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه