ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ آذر

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به تولید کلاسترهای میکروکامپیوتری برای توسعه‌ی فناوری کلان‌داده و آموزش‌های مرتبط شدند.
به گزارش ایسنا، این محصول با ظرفیت حداکثر ۴۸۰ هسته‌ی یک گیگاهرتز برای انجام پردازش‌های کلان‌داده و اینترنت چیزها ارائه ‌شده است و از کاربردهای اصلی این محصول که نسبت به نمونه‌ی خارجی آن با قیمتی بسیار پایین‌تر تولید شده، می‌توان به استفاده در آزمایشگاه‌های دانشگاهی و مراکز داده کوچک اشاره کرد.
با توجه به اینکه در دنیای امروز، اندازه‌ی کوچکتر، مصرف پایین‌تر انرژی و هزینه‌ی کمتر به ‌عنوان مزیت‌های‌ اصلی یک سیستم پردازشی شناخته می‌شود و نیز کافی نبودن نیروی متخصص در این حوزه، یکی از چالش‌های فناوری کلان‌داده در کشور محسوب می‌شود، تولید این فناوری ضروری به نظر می‌رسد.
همچنین به دلیل دسترسی محدود به این‌گونه تجهیزات جهت آموزش، تاکنون رشد مناسبی را در حوزه‌ی تربیت نیروی متخصص شاهد نیستیم، به همین دلیل این فناوری به‌عنوان یک محصول آموزشی و کاربردی می‌تواند قابل‌استفاده تمام علاقه‌مندان به فناوری کلان‌داده باشد که با نام تجاری "بیگ لب" ارائه‌ شده است.
شرکت تولیدکننده‌ی این محصول، با تمرکز بر روی تولید محصولات امنیتی حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات از سال ۱۳۹۵ در مرکز رشد تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر بوده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه