گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ شهريور

بنیانگذار بزرگترین شبکه ی اجتماعی روسی Vkontakte و نیز پیام رسان محبوب تلگرام، به تازگی متنی را در کانال خود منتشر کرده و در آن همدردی خود را با بزرگترین شرکت های فناوری آمریکایی که تحت فشار سرویس اطلاعاتی ایالات متحده ی آمریکا قرار دارند، ابراز کرد.
وی همچنین افزود، امیدوار است تا در آینده ای نزدیک دو ابر قدرت فناوری بتوانند مسیر خود را در این عرصه از تعلقات جدا کنند و دولت خود را ایجاد نمایند. دوروف در ادامه ی این متن نوشت اخیرا FBI تلاش کرده است به داده های کاربران Telegram دسترسی داشته باشد.
به گفته‌ی وی در یکی از بازدید هایی که توسط بازرسین ایالات متحده ی آمریکا صورت گرفت، آنها خواستار یک راه نفوذ نامحسوس به بانک اطلاعاتی کاربران شدند، همچنین مخفیانه قصد داشتند تا با رشوه به یکی از کارمندان این شرکت به مقاصد خود دست یابند. دوروف می‌گوید یکی از دلایلی که کارمندان Telegram این پیشنهاد را رد کردند این بود که آن ها شهروندان آمریکایی نبودند. موسس این پیام رسان در مورد چگونگی تحت فشار بودن بزرگترین شرکت های تکنولوژی روز دنیا که محتوای محرمانه کاربران را در دست دارند، از جانب سرویس های اطلاعاتی کشورها، مخصوصا ایالات متحده آمریکا خبر داد. به گفته‌ی دوروف این کمپانی ها ملزم به ثبت اطلاعات در سازمان اطلاعات آمریکا هستند و هم اکنون نیز دو شرکت توسعه دهنده‌ی سیستم عامل های تلفن همراه Google و Apple از این قاعده مستثنی نیستند. وی تنها راه استقلال این کمپانی ها را جدا کردن راهشان از دولت و ایجاد یک دولت مستقل اینترنتی می داند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه