گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر

به گزارش رویترز، BlackBerry Ltd اعلام کرد یک قرارداد صدور مجوز با سازنده‌ی هندست‌های ارزان‌قیمت اندرویدی با نام BLU Products Inc داشته است که درآمد را برای این شرکت تکرار می‌کند و به اختلافات قانونی درمورد پتنت‌ها که گوگل از ایالات متحده‌ی آمریکا درخواست لغو آن‌ها را کرده، پایان می‌دهد. BlackBerry جزئیات بیشتری از شرایط مالی این معاهده را فاش نکرد، اما سهام آن پس از این خبر اندکی تغییر کرد و در اوایل صبح روز پنج‌شنبه در مبادلات Nasdap، به میزان ۰/۵ درصد افزایش داشته است.
BlackBerry در ماه ژوئن سال 2016 دو مورد علیه BLU مستقر در میامی را ثبت کرده بود که در واقع بخشی از تلاش این شرکت کانادایی برای تولید درآمد از راه حق ثبت فناوری‌هایش بود. Alphabet Inc به دعواهای حقوقی بر علیه سازنده‌ی تلفن‌های همراه اندرویدی با چالش شش حق ثبت در U.S. Patent و Trademark Office پاسخ داد. John Chen، مدیر عامل اجرایی BlackBerry در 28 سپتامبر گفت که شرکتش درآمد حاصل از BLU را دریافت کرده است، اما جزئیات آن دقیق نیست. مشخص نیست که آیا این پرداخت شامل درآمدهای این سه ماهه بوده یا نه. این مقادیر پیش‌بینی‌های تحلیلگران درباره‌ی افزایش هزینه‌ی حق ثبت را شکست که شامل بازپرداخت‌های پتنت و حق امتیازهای دستگاه‌ها با برند BlackBerry و نرم‌افزارهایی است که توسط دیگران به فروش رفته‌اند، می‌باشند.
BlackBerry در بیانیه‌ی روز پنجشنبه گفت که تکمیل قرارداد با BLU به آن‌ها اجازه می‌دهد که بر روی دیگر اهداف صدور مجوزها در صنعت ارتباطات تلفن همراه متمرکز شوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه