ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۱ خرداد

به گزارش ایبنا، مقاومت برخی نهادها در برابر اصلاح نظام کارمزد و بار هزینه‌ای که بانک‌ها در بخش کارمزد تراکنش‌های خرد متقبل می‌شوند منجر به تصمیم برخی بانک‌ها در محدودسازی تراکنش‌های زیر دو هزار تومان در خرید شارژ شد.
هفته گذشته خبری مبنی بر اینکه تراکنش‌های خرید شارژ زیر ۲۰۰۰ تومان با محدودیت از سوی بانک مرکزی مواجه شده در برخی رسانه‌ها منتشر شد که توسط این بانک تکذیب شد. اما ماجرای این محدودیت چه بود؟
بهزاد صفری، معاون فناوری اطلاعات بانک قوامین در خصوص محدودیت خرید شارژ زیر دو هزار تومان به خبرنگار ایبِنا، گفت: بانک‌ها به دلیل این‌که هنوز اصلاح نظام کارمزد انجام‌ نشده و با مدل فعلی با توجه به اینکه تعداد تراکنش‌های خرد بالا و هر روز نیز بر حجم آن افزوده می‌شود دست به این اقدام زده‌اند.
وی افزود: کارمزد تراکنش‌ها در خرید شارژ، قبض و بسته‌های اینترنتی بر عهده‌ی بانک‌ها است و از این بخش بدون رسوب پول متحمل پرداخت هزینه‌های سنگینی می‌شوند که برای آن‌ها صرفه‌ی اقتصادی ندارند.
صفری یادآور شد: تراکنش‌های زیر دو هزار تومان برای بانک‌ها به نسبت کارمزدی که در این بخش پرداخت می‌کنند به‌ هیچ‌ وجه صرفه‌ی اقتصادی ندارد. برخی از بانک‌ها بر اساس بررسی و سیاست‌های خود تراکنش‌های زیر دو هزار تومان را محدود کرده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: بانک‌های دیگری نیز در سال گذشته محدودیت‌هایی بر این بخش اعمال کرده بودند و حتی در برخی از بانک‌ها تراکنش‌های زیر ۵ و ۱۰ هزار تومان را محدود کردند.
صفری افزود: در برخی از بانک‌ها نیز کل تراکنش‌های بخش USSD متوقف‌ شده بود و این محدودیت در نظام بانکی سابقه‌دار است و چیز جدیدی به‌ حساب نمی‌آید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه