تکنولوژی
الناز فرجی۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۳ آبان

بشتر اسکنر های اثر انگشت یک جور کار میکنند ، نوک انگشت به سطح شیشه ای اسکنر فشار داده میشود . نور از بین شیشه به آن تابیده میشود و نوری که در بین شیار های کوچک و ظریف چاپ عکسی میگیرد. این سیستمی است که معمولا موثر است ، گرچه نمیتواند اثر انگشت هایی را که به خاطر سن یا آسیب صاف شده اند را بخواند، به علاوه توسط ژلاتین اثر انگشت گول زده شود . به همین دلیل است که دانشمندان از موسسه ی لانگوین پاریس اسکنری مورد اعتماد تر طراحی کرده اند که زیر سطح پوست را نگاه میکند .
این وسیله که توسط محقق فوق دکتری egidijus aukorius و پروفسور کلاد بوکارا ساخته شده ، از تکنیکی به نام پرتونگاری ارتباط بصری (oct) استفاده میکند. این وسیله از همین حالا در تصویر برداری پزشکی استفاده میشود و شامل تحلیل الگوهایی میشود که وقتی دو پرتو نور ترکیب میشوند رخ میدهند ؛ یکی از این دو پرتو به عنوان مرجع عمل کرده در حالیکه دیگری از نمونه ی زیستی میتابد . به این صورت اسکنر میتواند تصویر اثر انگشت داخلی قرار گرفته در نیم میلیمتری زیر سطح پوست را بگیرد ، که الگوی مانند بیرون را دارد به جز اینکه این یکی آسیب نمیبیند.
در حالیکه ماشین های OCT تقریبا بزرگ و گران اند ، دانشمندان از نسخه ی فشرده تری به نام OCT(FF-OCT) کامل استفاده میکنند . در نتیجه اسکنر آنها حدودا اندازه ی یک جعبه کفش است ، گرچه آنها در حال کوچک تر و سریع تر کردن آن هستند و میخواهند کاری کنند که عمیق تر اسکن کند . عضو تقریبا گران دوربین مادون قرمز مخصوص  است ، حدود 40000 دلار قیمت دارد ، گرچه آنها اخیرا در استفاده از دوربین هایی حدود یک پنجم همین قیمت موفق بوده اند .


در نهایت ، آنها امیدوارند که این محصول را زیر 10000 دلار تمام کنند . یعنی به زودی راهش به محصولات مشتریان باز نمیشود اما در سیستم هایی که امنیت مهم است استفاده میشوند . گفته میشود دانشمندان در دانشگاه کالیفرنیا ، دیویس و برکلی در حال کار کردن بر رو یک اثر انگشت خوان سخ بعدی فراصوتی اند که میتواندجانشین اسکنر های دستگاه های موبایل شود.
برنامه ی لانگوین به این صورت است که وسیله بر روی 100 نفر در ترکیه امتحان میشود . مقاله ای در باره ی این تحقیق در مجله ی biomedical optics express چاپ شد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

قاضی به خانم ها دستور میدهد تا آیفون خود را با اثر انگشت قفل نکنند