تکنولوژی
الناز فرجی۱:۵ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۰ ارديبهشت

آینده ی گجت ها پر از تکنولوژی های هولوگرافیک و انعطاف پذیر است . حداقل این چیزی است که فیلم های علمی تخیلی و دانشمندان بسیار باهوش در آزمایش گاه ها به ما میگویند . محققان آزمایشگاه رسانه های انسانی دانشگاه queen چیزی را ساخته اند که آن را اولین گوشی هوشمند انعطاف پذیر هولوگرافیک مینامند .  نمونه ی اولیه ی گوشی هوشمند اندروید که HoloFlex نامیده میشود . وقتی holoflex خم شود ، صفحه نمایش لمسی تمام HD اش قادر به نشان دادن عکس های سه بعدی بدون عینک است . سنسور خم شدن داخل دستگاه به کاربران این امکان را میدهد تا اشیا را روی محور Z دستکاری کنند و چیزهای سه بعدی اضافه کنند .
دکتر ورتگال ،یکی از محققان این پروژه میگوید : "Holoflex روشی کاملا جدید برای ارتباط با گوشی تان است . این  تکنولوژی به شما امکان ارتباط سه بعدی به صورت ویدئویی و تصویری را میدهد بدون اینکه نیازی به عینک باشد . و این کار را به روشی انجام میدهد که زحمتی برای کاربر نداشته باشد. "
کاربرد های مفیدی برای این تکنولوژی قابل خم شدن هولوگرافیک وجود دارد . در ویدئوی ارائه شده در سایت ماشابل ، یک کاربر قادر است که یک دسته را دست کاری کند و آن را روی مدل سه بعدی یک قوری قرار دهد . دیگر استفاده ها شامل خم کردن صفحه نمایش برای کنترل angry birds یا استفاده از دوربین عمقی گوشی برای کنفرانس های ویدئویی هولوگرافیک میشود . دکتر ورتگال میگوید " زمانی که کاربر ها صفحه نمایش را خم میکنند ، از صفحه بیرون می آیند و میتوانند حتی یکدیگر را نگاه کنند ، و صورتشان از هر زاویه ای توسط بیننده قابل دیدن است. "
این گوشی ویژگی های قابل تحسینی دارد . مانند پردازشگر 1.5 GHz Qualcomm Snapdragon 810  و دو گیگ رم . Holoflex هنوز یک نمونه ی اولیه است و هنوز در حال وعده دادن است . شاید آینده ی گوشی ها پر از دستگاه های هولوگرامی نازک و شبیه جنگ ستارگان باشد .

برچسب هاflexible phone
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

با Galaxy A8، باریک ترین گوشی هوشمند سامسونگ آشنا شوید