گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۱ آذر

کوالکام پیروزی بزرگی در جنگ قانونی پیش رو با اپل به دست آورد: این سازنده‌ی تراشه حکم اولیه‌ای از یک دادگاه چینی را برنده شد که می‌تواند فروش و واردات بسیاری از مدل‌های اخیر iPhone در چین، شامل iPhone 6S ،6S Plus ،7 ،7 Plus ،8 ،8 Plus و X را ممنوع کند. اپل با کم شمردن اهمیت این تصمیم به CNBC گفت که iOS 12 درگیر مسائل مربوط به ثبت اختراع نیست. این شرکت می‌گوید که همچنان قادر به فروش این محصولات در چین است.
کوالکام بیشتر از یک سال است که تلاش می‌کند فروش iPhoneها را در چین و ایالات متحده ممنوع کند. این ممنوعیت‌ها تنها یک بخش از جنگ قانونی طولانی مدت بین این دو شرکت است. اپل، کوالکام را متهم کرده که با استفاده از تسلط بر بازار، بی‌دلیل باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود، و کوالکام هم ادعا می‌کند اپل کد منبع این شرکت را می‌دزد و در اختیار اینتل، رقیب کوالکام می‌گذارد.
به گزراش رویترز، دادگاه حکم داد اپل پتنت‌های نرم‌افزارهای متعلق به کوالکام را نقض می‌کند که به طور خاص در ارتباط با تغییر اندازه‌ی تصاویر و مدیریت برنامه‌ها است، به این معنی که اپل به آسانی می‌تواند نرم‌افزارهایش را برای دور زدن دستور دادگاه به‌روزرسانی کند.
در بیانیه‌ی منتشر شده توسط رویترز، اپل اظهار کرد "تلاش کوالکام در ممنوع کردن محصولات ما حرکت ناامید‌کننده‌ی دیگری از شرکتی است که فعالیت‌های غیرقانونی‌اش در دادگاه‌های سرتاسر جهان در حال بررسی است." اپل ممکن است حرفی برای گفتن داشته باشد؛ کوالکام در حال حاضر صدها میلیون دلار به خاطر سوء استفاده از انحصار مودم‌هایش در تایوان و چین جریمه شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه