تکنولوژی
مصطفی طبری۶:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ مرداد

هر زمان که سری به وب سایت های جذب سرمایه برای پروژه های شخصی نظیر Kickstarter یا Indiegogo بزنید با انبوهی از پروژه های کوچک و بزرگ مواجه می شوید که بسیاری از آنها بی فایده و احمقانه بنظر می رسند، اما در این میان برخی از پروژه ها نیز حکم جواهر را دارند. اما همیشه باید بدانید که هر پروژه شخصی یا کیک استارتری، حتی بهترین هایشان می تواند به شکست منجر شود، بنابراین قبل از اینکه به این پروژه ها کمک کنید تا به گجت یا خدمات رویایی خود دست پیدا کنید، خوب فکر کنید.

پروژه Reboot the Suit برای حفظ لباس فضایی نیل آرمسترانگ

اسمیت سونیان اخیراً با همکاری با وب سایت Kickstarter یک کمپین جذب سرمایه راه اندازی کرده که در آن سعی می شود از لباس فضایی نیل آرمسترانگ که نخستین بار با آن بر روی ماه راه رفت، محافظت شود. این لباس که متعلق به 46 سال پیش است، در آینده ای نزدیک در صورت جذب سرمایه لازم در موزه ملی هوا و فضا به نمایش در خواهد آمد.


اسمیت سونیان در حال حاضر یک نسخه کپی از این لباس را در موزه شخصی خودش نگهداری می کند اما لباس واقعی که آرمسترانگ به تن داشت اکنون در یک مکان با شرایط اقلیمی مخصوص نگهداری می شود که برای عموم قابل دسترس نیست. این لباس 46 سال هست که در این مکان ویژه نگهداری می شود اما برای محافظت بهتر از این لباس و جلوگیری از فساد بیشتر بافت ها و اجزای آن، نیاز به انجام اقدامات خاصی است. هدف این است که این لباس با شرایطی خوب برای نمایش در پنجاهمین سالگرد ماموریت سفینه Apollo 11 که در سال 2019 برگزار می شود، به نمایش گذاشته شود.

پروژه E3D BigBox  - پرینتر سه بعدی عظیم

یکی از معایب موجود در صنعت چاپ سه بعدی این است که پرینترها بطور ساده به دو دسته مصرفی و صنعتی تقسیم شده و چیزی در این بین قرار ندارد. پرینترهای مصرفی معمولاً ارزان، جمع و جور بوده و قابلیت تولید قطعات کوچک را دارند. اما اگر نیاز باشد قطعات بزرگتری را تولید کنید باید به سراغ پرینترهای صنعتی بروید که اغلب اوقات قیمتی بیشتر از یک اتوموبیل اسپرت دارند!
چاپ سه بعدی در سال های گذشته تا حد زیادی مرسوم شده اند، اما هنوز هم چاپ قطعات بزرگ برای بسیاری از کاربران غیرممکن است.
E3D قصد دارد این شرایط را تغییر داده و یک پرینتر تمام عیار سه بعدی را تولید کند. این پرینتر که BigBox نامگذاری شده یک فضای تولید با حجم 17 لیتر را ارائه می کند و بدین ترتیب کاربران را قادر می سازد قطعات و اشیای بزرگ و متنوع را به راحتی تولید کنند. رزولوشن چاپ در این پرینتر بسیار بالاست و سیستم اکستروژن(ذوب مواد) آن نیز تقریباً با تمامی مواد اولیه موجود در بازار کار می کند. طراحی این پرینتر به گونه ای است که در آینده می توان امکانات جدیدی به آن اضافه کرد. این پرینتر با تمام ویژگی مثبتش تنها 900 دلار قیمت خواهد داشت.

Z Camera E1 – دوربین فیلمبرداری 4K با لنز قابل تعویض

فرض کنید می خواهید از حرکات ورزشی یا جالب خود فیلمبرداری کنید و یا اصلاً یک فیلمبردار حرفه ای هستید که قصد دارید یک صحنه را با استفاده از پهباد بصورت هوایی فیلمبرداری کنید، یک مراسم عروسی را از بالا به تصویر بکشید و یا فیلمی کوتاه در شرایطی سخت تهیه کنید. در چنین مواقعی شما به یک دوربین جمع و جور و البته توانمند احتیاج دارید. دوربین های DSLR، فیلمبرداری و بدون آینه اگرچه توانایی های خوبی دارند اما بیش از اندازه بزرگ و سنگین هستند. اینجاست که یک استارت آپ توسط کمپانی Z Camera معرفی می شود تا دوربین E1 که کوچکترین دوربین 4K جهان با قابلیت تعویض لنز می باشد را ارائه دهد.
E1 با اکثر لنزهای میکرو سه چهارم الیمپوس، پاناسونیک و شرکت های ثالث نظیر سیگما سازگاری دارد. این دوربین از لرزشگیر داخلی بهره نمی برد اما می توانید از لنزهای لرزشگیردار پاناسونیک استفاده کنید. E1 با هر لنزی که بر روی آن نصب کنید، امکان فوکوس خودکار را فراهم می کند. چیپست A9 قابلیت فیلمبرداری 4K با سرعت 24 و 30 فریم بر ثانیه را به کاربر ارائه می کند. امکان فیلمبرداری با کیفیت 1080 در نرخ 60 فریم و ویدیوهای صحنه آهسته 720p با نرخ 120 فریم بر ثانیه نیز وجود دارد. علاوه بر این کاربر می تواند عکس هایی با کیفیت 16 مگاپیکسل ثبت کند.

CydeKick – شارژ موبایل با دوچرخه سواری

یکی از مواردی که در هنگام دوچرخه سواری آزار دهنده است تمام شدن باتری گجت هاییست که با خود به همراه دارید. حتی اگر تمام امکانات ارتباطاتی موبایل خود را خاموش کنید باز هم قبل از رسیدن به مکانی مناسب، شارژ باتری آن تمام خواهد شد. البته می توانید از باتری های اضافی استفاده کنید، اما اولاً باید آنها را شارژ کنید و دوماً حواستان باشد آنها را با خود به همراه ببرید. Cydekick اما به شیوه ای دیگر این مشکل را حل می کند.
اگر دوچرخه سواری می کنید، Cydekick انرژی رکاب زدن شما را برای شارژ از طریق پورت USB استفاده می کند. سایدکیک با استفاده از انرژی الکترومغناطیسی تولید شده توسط یک سیستم متشکل از آهنرباهای دوار این کار را انجام می دهد و در نتیجه هیچ نیازی به اصطکاک لاستیک با زمین نیست.
یک بخش دستگاه به تنه دوچرخه متصل می شود و دیگری به روتور ترمز وصل می شود و چرخش آهنرباهای مخالف هم باعث ایجاد انرژی می شود. برخلاف دینام های دیگری که برای دوچرخه ها طراحی شده، CydeKick نیازی به اصطکاک ندارد، بنابراین کاربر لازم نیست با قدرت بیشتری رکاب بزند تا این انرژی تولید شود.

SnotBot – پهبادهایی برای تحقیقات در مورد نهنگ ها

جدیداً مدیرعامل یک گروه حفاظت از محیط زیست آبی تحت عنوان "اتحاد اقیانوس" به همراه یکی از دوستانش به شیوه ای جدید برای کسب اطلاعات زیستی در مورد وال ها دست پیدا کرده است. در حال حاضر دانشمندان این اطلاعات را با متصل کردن دستگاه ردیاب به وال ها و اندازه گیری میزان استرس آنها بدست می آورند که باعث ایجاد مزاحمت برای این جانوران دریایی می شود.


اما دکتر لن کر به راه حلی بهتر دست پیدا کرده است. در این شیوه با استفاده از یک ناوگان شامل پهبادهای سفارشی شده با عنوان Snotbots که با همکاری Ocean Alliance و Olin College of Engineering تولید شده، این اطلاعات ارزشمند را بدست می آورند. این پهبادها بر روی وال های که به سطح آب آمده اند پرواز کرده و هوا یا آبی که بینی آنها بیرون می آید را جمع آوری کرده و آنها را در اختیار محققان قرار می دهند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

با SLICK بهترین لرزشگیر دوربین GoPro جهان آشنا شوید