گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۸ فروردين

به نوشته‌ی همکاران سیستم، «آلفرد آهو» و «جِفری اولمن» موفق شدند جایزه سال جاری Turing Award که معادل جایزه نوبل علوم رایانه محاسبه می‌شود را برای فعالیت در زمینه زبان‌های برنامه نویسی از آن خود کنند.
این دو کارشناس حوزه برنامه نویسی رایانه‌ای طی بیش از سه دهه همکاری مجموعه‌ای از کتاب‌های درسی مهم در مورد زبان‌های برنامه نویسی، داده‌ها و الگوریتم‌ها را تدوین کردند که تفکر یک نسل از دانشمندان رایانه در آنها جمع آوری شده است. آنها به ویژه برای کار در حوزه تئوری کامپایلرها شهرت فراوان دارند. کامپایلرها در اصل نوعی نرم افزار محسوب می‌شوند که دستورالعمل‌ها را از یک زبان برنامه نویسی انتزاعی نظیر AQL که زبان مخصوص پایگاه داده است دریافت می‌کنند و آن‌ها را به کد ماشینی قابلیت اجرا در رایانه دارد، تبدیل می‌کنند.
بر اساس تئوری مطرح شده از سوی «آلفرد آهو» 79 ساله و همکار او که در سن 78 سالگی به سر می‌برد، توسعه برنامه‌ها برای رمزگذاری روی اپلیکیشن‌ها بسیار آسان می‌شود و نگرانی در مورد نحوه پیکربندی مدارهای رایانه یا هدایت اطلاعات از طریق دستگاه وجود نخواهد داشت.
«جف دین» مدیر ارشد گوگل در این خصوص گفت: «این دو دانشمند ایده‌های اساسی در مورد الگوریتم‌ها، زبان‌های رسمی، کامپایلرها و پایگاه‌های اطلاعاتی ایجاد کردند که در توسعه برنامه نویسی و فضای نرم افزاری امروز بسیار موثر بوده است.»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه