ایران و جهان
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي

بعد از فیلتر شدن تلگرام یکی از پیام‌رسان‌هایی که مورد توجه قرار گرفت «آی گپ» بود. یک پیام‌رسان ایرانی که دو سالی است کار خودش را شروع کرده و مدیر آن معتقد است تا 20 میلیون کاربر ظرفیت دارد.
به گزارش مهر، تلگرام بسته شد و به دنبالش پای فیلترشکن‌ها به گوشی‌هایمان باز شد. فیلتر بودن چند روزه ی تلگرام زندگی را برای بخش قابل‌توجهی از افراد جامعه سخت کرد. عده‌ای از سخت شدن گپ‌های مجازی‌شان گفتند، عده‌ای دیگر از نداشتن کانال‌های خبری‌شان شکایت  کردند و بعضی هم به خاطر ردوبدل نشدن فایل‌های کاری‌شان ناراضی بودند. انگارنه‌انگار که تا همین چند وقت پیش  برای فرستادن فایل‌هایمان از ایمیل، خواندن خبرها از خبرگزاری‌ها و فرستادن پیام‌هایمان از چت و پیامک استفاده می‌کردیم.
تلگرام بدعادتمان کرده بود. ما همه تخم‌مرغ‌هایمان را در سبدی ریخته بودیم که خودمان‌ هم‌فکر نمی‌کردیم، روزی در دسترس نبودنش کمی روند کارها را برایمان دشوار کند. تا جایی که  عده‌ای حتی سرمایه به پایش ریختند و در آن به کسب‌وکار مشغول شدند. برای همین شاید فیلتر شدنش معادلات را برای خیلی‌ها به هم زد؛ اما همین بسته شدن کافی بود تا برای ردوبدل کردن پیام‌ها و پیش بردن کارمان به دنبال نرم‌افزارهای جایگزین برویم و رفته‌رفته به‌جای نمونه‌های خارجی اسم پیام‌رسان‌های وطنی به گوشمان بخورد. «آی گپ» یکی از همین‌ها بود، یک پیام‌رسان داخلی که بعد از دو سال حالا این روزها به‌واسطه اتفاقات پیش‌آمده حواس اهالی فضای مجازی را بیشتر از قبل به خودش جمع کرده. پیام‌رسانی که مدیر آن معتقد است؛ داخلی بودنش به کاربران ایرانی این امکان را می‌دهد تا با خیال راحت روی آن سرمایه‌گذاری کنند آن‌هم بدون اینکه دغدغه‌ای برای فیلتر شدن یا از دست رفتن مطالب و کانال‌هایش داشته باشند. یک نرم‌افزار وطنی که سازندگانش مدعی‌اند تا ۲۰ میلیون کاربر ایرانی ظرفیت دارد و  برای روزبه‌روز بهتر شدنش کمی اعتماد لازم است و اندکی فرصت؛ آن‌هم به تیمی که تمام سازندگانش جوان‌های ایرانی زیر ۳۰ سال هستند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه