تکنولوژی
مصطفی طبری۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۲ شهريور

از زمانی که اپل آیفون 6 را عرضه کرد، اپراتورهای بی سیم آمریکایی تغییرات گسترده ای را در سیاست های قیمت گذاری شان اعمال کردند. T-Mobile دیگر سوپسیدها و قراردادهای دو ساله را ارائه نمی کند و بسیاری از اپراتورها نیز گزینه های جدیدی در زمینه شیوه پرداخت، پلن های راه اندازی و اجاره نامه ها را ارائه کرده اند.
سیاست های قیمت گذاری این اپراتورها واقعاً پیچیده شده و شاید بد نباشد شما هم بدانید کاربران آمریکایی با چه شرایطی سرویس دهی می شوند.
اگر قصد دارید آیفون 6 اس خود را از آمریکا تهیه کنید براساس جدول زیر می توانید متوجه شوید چقدر باید هزینه پرداخت کنید.

Apple

همانطور که می دانید اپل یک اپراتور مخابراتی نیست، اما بسیاری از کاربران ترجیح می دهند آیفون خود را بطور مستقیم از این شرکت تهیه کنند. پلن های واگذاری این شرکت نیز دچار تغییراتی شده است. بطور کلی دو راه پیش روی شماست، یا هزینه کامل یک آیفون آنلاک شده را می پردازید و یا از برنامه های جدید iPhone Upgrade Program این شرکت استفاده می کنید.
با این برنامه، شما با عقد قراردادی 24 ماهه با اپل این امکان را بدست می آورید که پس از 12 ماه آیفون خود را ارتقا دهید. گوشی آنلاک بوده و بنابراین با هر اپراتور دیگری کار می کند و همچنین قیمت اعلام شده به همراه سرویس AppleCare+ می باشد.

AT&T

AT&T تنها اپراتوری است که هنوز هم سوپسیدها و قراردادهای 2 ساله مرسومش را به مشتریان جدید ارائه می دهد(Sprint و Verizon تنها به کاربرانی که در حال حاضر قرارداد دو ساله دارند این سرویس را می دهد).
کاربرانی که حدس می زنند گوشی خود را به زودی ارتقا خواهند داد باید از پلن AT&T Next استفاده کنند. در پلن AT&T Next 12 کاربر می تواند پس از 12 ماه گوشی خود را با مدل جدیدتر تعویض کند و یا در طی 24 هزینه کامل گوشی خود را پرداخت نماید. در پلن AT&T Next 18 امکان ارتقا پس از 18 ماه و پرداخت طی 24 ماه فراهم شده است. در نهایت پلن AT&T Next 24 به کاربر اجازه می دهد گوشی خود را پس از 24 ماه تعویض کند و یا هزینه آن را طی 30 ماه پرداخت نماید.

Sprint

اگر هم اکنون از قرارداد دو ساله با Sprint بهره ببرید، می توانید یک گوشی سوپسیدی با قرارداد دو ساله را تهیه کنید. در غیر اینصورت باید یکی از برنامه های iPhone Forever program و یا Easy Pay را انتخاب نمایید.
iPhone Forever در واقع مشابه iPhone Upgrade Program اپل می باشد. این یک قرارداد لیزینگ 22 ماهه است که به شما اجازه می دهد پس از 12 ماه گوشی خود را با مدل جدیدتر تعویض کنید. اگر آیفون خود را تعویض کنید هزینه ماهیانه کمتری را خواهید پرداخت. این موضوع خصوصاً زمانی که از یک آیفون قدیمی استفاده می کنید ارزش زیادی دارد.
Easy Pay در واقع یک پلن اقساطی معمولی است که باید بررسی کرده و پلن مناسب خودتان را انتخاب نمایید.

T-Mobile

این اپراتور در پلن Jump! On Demand پیشنهادات خوبی به شما ارائه می دهد، به این شرط که به T-Mobile وفادار باشید. شما هزینه ای مشخص را بطور ماهیانه پرداخت می کنید و پس از 18 ماه نیز می توانید باقی مانده هزینه را یکجا پرداخت نمایید.
این کمپانی باتوجه به عرضه iPhone 6S پلن های تشویقی را ارائه کرده که قابل توجه هستند. البته این قیمت ها برای مدتی محدود باقی خواهد ماند، بنابراین اگر قصد خرید دارید بهتر است سریعتر اقدام کنید.

Verizon

همانند Sprint، این اپراتور نیز گوشی های سوپسیدی را با قراردادهای دو ساله به مشتریانش ارائه می کند، البته به این شرط که در حال حاضر از قرارداد دو ساله برخوردار باشید.
در غیر اینصورت، Verizon یک پلن 24 ماهه بسیار ساده دارد که در واقع هزینه کامل یک آیفون تقسیم بر 24 شده است. همچنین باید توجه داشته باشید که نمی توان میزان اقساط ماهیانه را افزایش داد، اگر می خواهید زودتر از شر اقساط خلاص شوید تنها راه پرداخت کل مبلغ باقیمانده بصورت یکجا می باشد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا در هنگام استفاده از touch ID با آی او اس 9.1 دچار مشکل میشوید ؟ این فقط مشکل شما نیست