گوناگون
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۴ بهمن

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در نخستین روز کاری خود، خانم جسیکا روزنورسل را به عنوان رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) منصوب کرد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، او در پیام خود به مناسبت انتصابش گفته است: بسیار خرسندم که به عنوان رئیس FCC از سوی رئیس جمهور بایدن انتخاب شده‌ام و این فرصت در اختیار من قرار گرفته تا این سازمان را با ماموریت حیاتی و کارکنان با استعداد آن راهبری کنم.
او پیش از این در زمان فعالیت خود در این کمیسیون روی افزایش فرصت‌ها، ارتقای دسترسی و دسترس‌پذیر کردن سرویس‌های ارتباطی فعالیت کرده است.
او یکی از طرفداران پر و پا قرص بی‌طرفی اینترنت است تا براساس آن دسترسی همه دانش‌آموزان به ارتباطات پایدار تضمین شده و فاصله دیجیتالی کاهش یابد. ضمن اینکه یکی از راهبران سیاست‌های طیف فرکانسی است و به دنبال راه‌های جدید توسعه‌ای برای پشتیبانی از سرویس‌های بی‌سیم از وای فای به ویدیئو و اینترنت اشیا بوده است.
در حال حاضر FCC بیش از هر زمان دیگری به یک سازمان سیاسی تبدیل شده است چراکه در دولت قبلی، اپرتورها و اینترنت به یکی از کلیدی‌ترین موضوعات سیاسی هم در بعد داخلی و هم خارجی تبدیل شده بود. نه تنها ترامپ از بخش تلکامی به منظور جنگ تجاری با چین استفاده کرد بلکه رسانه‌های اجتماعی را هم به سانسور متهم کرد.
در این میان روزنورسل همیشه مخالف مشارکت FCC در مباحث سیاسی بوده و با انتصاب او به نظر می‌رسد تمرکز روی مقررات‌گذاری افزایش یابد. اما موضوع مقررات رسانه‌های اجتماعی قرار نیست کنار گذاشته شود. دموکرات‌ها هم به قدرت مونوپول غیرقابل وصف غول‌های اینترنتی آگاه هستند و به همین دلیل هم پارلر را به دلیل حمله کاربرانش به ساختمان کنگره آمریکا مسدود کردند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه