امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۳ شهريور

جنگ سیاسی سایبری در حال بدتر شدن است و اکنون وارد مرحله‌ای عجیب شده است. مایکروسافت گزارش دقیقی را منتشر کرد که می‌گوید یک گروه نظامی روسیه که انتخابات ایالات متحده را در سال ۲۰۱۶ هدف قرار داده بود به برنامه‌های قدیمی‌اش بازگشته است.
به عنوان بخشی از این اعلامیه، مایکروسافت گفت در حال توسعه‌ی مجموعه‌ای از ابزارهای امنیتی است که امیدوار است به کاربران برای شناسایی این چنین حملات و انجام اقداماتی برای حفاظت از خودشان کمک کند. Brad Smitch از مایکروسافت هم از دیگر شرکت‌های تکنولوژیکی خواست تا اقدامات در مقابل تلاش‌های روسیه برای دخالت در انتخابات را بیشتر کنند.
Smitch توضیح داد در هفته‌ی گذشته مایکروسافت موفق به اخذ دستوری حقوقی برای قطع و انتقال کنترل شش دامین اینترنت ایجاد شده توسط گروهی بود که به طور گسترده‌ای با دولت روسیه در ارتباط هستند و با عنوان Strontium، یا Fancy Bear و APT28 شناخته می‌شود. این سایت‌ها ایجاد شده بودند تا با تقلید از سایت‌های حقیقی کاربران را فریب دهند و‌ آن‌ها فکر کنند در حال بازدید از سایت‌های واقعی هستند و به آن‌ها اطلاعات شخصی خود را تزریق کنند. این شش سایت عبارتند از:

Smitch اشاره کرد مایکروسافت از این روش ۱۲ بار در دو سال استفاده کرده و ۸۴ وب‌سایت جعلی مرتبط با این گروه را مسدود کرده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه