گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۶ آذر

این واحد از آلفابت گوگل روز سه‌شنبه اعلام کرد در تلاش برای به تصویر کشیدن فرایند متوقف ساختن محتواهای مشکل‌دار، یوتیوب در طول سه ماهه‌ی سوم سال جاری و به علت نقض سیاست‌هایش، ۵۸ میلیون ویدئو و ۲۲۴ میلیون اظهارنظر را از سایتش حذف کرده است.
مدت هاست مقامات و گروه‌های ذینفع در ایالات متحده، اروپا، و آسیا، یوتیوب، فیسبوک، و دیگر سرویس‌های اجتماعی را برای شناسایی و حذف سریع محتواهای مضر و افراطی که منتقدان آن‌ها را تحریک به خشونت می‌نامند، تحت فشار قرار داده‌اند.
اتحادیه‌ی اروپا پیشنهاد داد، سرویس‌های آنلاین چنانچه تا یک ساعت پس از ابلاغ حکم دولتی، محتواهای افراطی را حذف نکنند با جریمه‌های سنگینی مواجه می‌شوند.
یک مقام رسمی وزارت امور داخلی هند، روز پنجشنبه گفت: شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی موافقت کرده‌اند تا درخواست مقامات برای حذف محتواهای ناشایسته را در طول ۳۶ ساعت برآورده کنند.
در سال جاری، یوتیوب گزارش‌های سه ماهه‌ای را در زمینه‌ی تلاش‌های اجرایی‌اش برای این مشکل منتشر کرد. یوتیوب گفت، در طول سه ماهه‌ی گذشته، بسیاری از محتواهای حذف شده هرزنامه‌ها بوده‌اند.
ابزارهای تشخیص خودکار به یوتیوب برای شناسایی سریع هرزنامه‌ها و محتواهای ناسالم کمک می‌کنند. یوتیوب گزارش کرد در طول ماه سپتامبر، ۹۰ درصد از حدود ۱۰۴۰۰ ویدئو به خاطر تبلیغ خشونت یا ۲۷۹۶۰۰ ویدئو به دلیل مسائل مربوط به امنیت کودکان از این سایت حذف شدند.
اما یوتیوب با چالش بزرگ‌تری که باعث ترویج لفاظی‌های نامناسب و رفتارهای خطرناک می‌شود، مواجه است.
فناوری‌های تشخیص خودکار برای این سایت‌ها نسبتا جدید و کمتر کارامد هستند، بنابراین یویتوب وابسته به گزارش‌های کاربران درباره‌ی مشکلات احتمالی ویدئوها یا اظهارنظرها است. این بدان معنا است که این محتواها ممکن است قبل از حذف توسط افراد زیادی دیده شوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه