گوناگون
مصطفی طبری۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۹ مهر

اگر شما هم جزو 11 میلیون نفری هستید که یکی از خودروهای ولکس واگن که آلایندگی بیش از میزان اعلام شده دارند، را خریداری کرده اید ممکن است مبلغی را به منظور خسارت برای کاهش ارزش خودرو(به علت این نقص) دریافت کنید.
مایکل هورن مدیرعامل این شرکت خودروساز در برابر کمیسیون های فرعی کنگره اعلام کرد که ممکن است شرکتش با توجه به اینکه ارزش خودرهای مذکور به علت نقص فنی کاهش پیدا کرده، مبلغی را به عنوان خسارت به خریداران پرداخت کند. اما هورن تاکید کرد که پول خریداران را عودت نمی دهد چرا که این خودروها برای رانندگی مشکلی ندارند(هر چند که میزان آلایندگی آنها 40 برابر بیش از استانداردهای قابل قبول EPA است!).
وی ادعا می کند شرکتش از این نقص فنی مطلع نبوده و دستگاه های معیوب توسط چند مهندس نرم افزار بر روی خودروها نصب می شده که هنوز شناسایی نشده اند. اما بسیاری از کارشناسان نمی توانند این ادعا را بپذیرند، چرا که شرکتی در سطح ولکس واگن نمی تواند به این سادگی دچار اشتباهاتی مانند این شود.
همچنین بنظر می رسد اگرچه پس از فراخوانی و تعمیر، این خودروها به مصرف سوخت اعلام شده خود دست پیدا می کنند اما عملکردشان کاهش پیدا می کند. هورن در این رابطه گفت این کاهش عملکرد در سرعت های بالا و در حد 2-3 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. در حال حاضر اکثر خریداران منتظر فراخوانی بزرگ این شرکت هستند که به گفته هورن در سال 2016 اتفاق خواهد افتاد. وی می گوید این فراخوانی 1 تا 2 سال زمان بر خواهد بود تا بطور کامل انجام شود. این زمان تنها برای خودروهای موجود در ایالات متحده می باشد که احتمالاً بخش کوچکی از خودروهای معیوب را شامل می شوند.

برچسب هاemissionsCarVolkswagen
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بر اساس گزارشات، فولکس واگن باید به هر یک از صاحبان ماشین های دیزل مبلغی بیش از 7000 دلار پرداخت کند