کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ بهمن

به گزارش رویترز در جدیدترین نشانه‌ها از تلاش Ginni Rometty، مدیرارشد اجرایی IBM برای متحول کردن این شرکت خدمات فناوری، IBM روز سه‌شنبه تخمین‌های درامدی سه ماهه‌ی وال‌استریت را شکست و برای سال ۲۰۱۹ رشد سود بالاتری را به دست آورد.
در این روز، سهام IBM حدود ۶ درصد رشد کرد و اولین رشد درامدی سالانه‌ی شرکت از سال ۲۰۱۱ بود. Rometty که از سال ۲۰۱۲ برای این شغل انتخاب شد، شرکت را به سمت بخش‌هایی با رشد سریع شامل رایانش ابری سوق داد.
کارشناس ارشد مالی شرکت، James Kavanaugh به رویترز گفت: "در این سه ماهه ارزش قراردادهای شرکت به ۱۶ میلیارد دلار رسید که بزرگ‌ترین میزان عایدی آن در مدتی طولانی بود."
IBM در ماه اکتبر با خرید شرکت نرم‌افزاری Red Hat Inc. به قیمت ۳۴ میلیون دلار که بزرگ‌ترین خرید شرکت در طول عمر ۱۰۰ ساله‌اش بود، وارد عرصه‌ی کسب‌وکارهای با حاشیه‌ی سود بالا شد.
در واکنش به نگرانی‌های سرمایه‌گذاران، Kavanaugh در مراسم پس از اعلان سود به تحلیلگران گفت پاسخ مشتریان به خرید Red Hat "تماما مثبت" بوده است.
استراتژی رایانش ابری IBM هم تمرکز بر ادغام پلتفرم‌های رایانش ابری شرکت‌ها با یکدیگر به جای رقابت مستقیم با ارائه‌دهندگان بزرگی چون سرویس‌های وب آمازون و Azure مایکروسافت است. در مجموع، در سال ۲۰۱۸، تجارت رایانش ابری IBM با ۱۲ درصد رشد به ۱۹.۲ میلیارد دلار رسید. رایانش ابری یکی از بخش‌هایی است که IBM فعالانه در حال ساخت آن است و شامل تجزیه و تحلیل، امنیت سایبری، و هوش مصنوعی هم می‌شود.
درآمد ۴.۳۲ میلیارد دلاری IBM از کسب‌وکار جهانی بخش خدمات آن هم پیش‌بینی‌های ۴.۱۵ میلیارد دلاری را پشت سر گذاشت. به استثنای موارد خاص، IBM در هر سهم ۴.۸۷ دلار به دست آورد که از ۴.۸۲ دلار پیش‌بینی شده بالاتر بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه