نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ آبان

Google امروز بزرگ‌ترین به‌روزرسانی خود را در سطح backend-as-a-service برای پلتفرم Firebase خود از زمانی که اعلام داشت این سرویس پلتفرم جامع توسعه‌دهندگان خواهد بود، منتشر ساخت.
در حالی که Facebook تصمیم به بستن سرویس Parse خود در آغاز سال میلادی جاری نمود، Google اقدام به دو برابر کردن حجم سرویس توسعه‌دهندگان Firebase خود کرد.
به‌روزرسانی امروز این پلتفرم شامل انتشار نسخه‌ی ۱.۰ ابزار گزارش خطا به همراه سامانه‌ی آمارگیری real-time است که با سرویس پایگاه‌داده‌ی Google BigQuery یک‌پارچه‌شده است. همچنین با این به‌روزرسانی، این پلتفرم پشتیبانی بهتری از توسعه‌دهندگانی که از موتور Unity استفاده می‌کنند، به عمل خواهد آورد.
طبق گفته‌ی مسئول ارشد بخش محصول و توسعه‌ی شرکت Google، ساخت اپلیکیشن در ۲ یا ۳ سال گذشته بسیار پیچیده‌تر از زمان کنونی بوده است. هنگامی که تمام توجهات به سمت برنامه‌های موبایلی معطوف شده بود، توسعه‌دهندگان تنها بایستی روی اندازه صفحه‌نمایش‌ها و پلتفرم‌های متعددی تمرکز می‌کردند. این در حالی است که کاربران امروزه می‌توانند با داشتن انبوهی از صفحه‌نمایش‌ها با اندازه‌های گوناگون و پلتفرم‌های مختلف، مساله‌ی ارائه‌ی سرویس درست را به مراتب بهتر از گذشته مدیریت کنند. علاوه بر این چالش موجود بر روی پلتفرم، بایستی تمام کارهای اساسی زیرساخت بر روی تمامی دستگاه‌ها، اعم از احراز هویت، هم‌سان‌سازی داده‌ها به‌طور هم‌زمان،‌تست A/B و آمارهای crash به درستی صورت گیرند.
به نظر می‌رسد که Google با ارائه‌ی Firebase در نظر دارد تمامی این مشکلات را از دوش توسعه‌دهندگان بردارد و با ارائه‌ی سرویسی با کیفیت، تمرکز ارائه‌دهندگان برنامه‌ها را تنها معطوف کار خودشان کنند.

برچسب هاFirebasegoogle
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عرضه اینترنت سریع برای کاربران پروژه وای فای گوگل در خارج از کشور