ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۴ آبان

به گزارش مهر، خیرالله حدیدی در اجلاس هم‌اندیشی صنعت میکروالکترونیک که در شهرک فناوری الکترونیک در ارومیه برگزار شد، عنوان کرد: صنعت میکروالکترونیک در حوزه‌های دفاعی، پزشکی، کامییوتر و مخابرات کاربرد دارد که نوآوری‌های این حوزه منجر به تولید گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و تلویزیون‌ها شده است.
وی با بیان اینکه تولید محصولات در حوزه‌ی میکروالکترونیک منجر به افزایش الکترونیک شده است، با اشاره به تبلت‌های تولید شده که در حوزه‌ی میکروالکترونیک ارتباط دارد، گفت: از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ تعداد تبلت‌های تولید شده ۵۳۲ میلیون یونیت در سال بوده است که از این تعداد یک میلیون یونیت به کشور ایران اختصاص دارد.
به گفته‌ی حدیدی رشد صنعت میکروالکترونیک در کشورها تحولات زیادی بر جای گذاشته است و منجر به فروش محصولاتی در این حوزه شده است.
وی افزود: میزان فروش محصولات در حوزه‌ی میکروالکترونیک در سال ۱۹۸۷ از ۳۳ میلیارد به ۴۶۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ رسیده است. این نشان می‌دهد که در حوزه‌ی میکروالکترونیک رشد ۱۴ برابری وجود دارد.
این عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه افزود: همچنین سرمایه‌گذاری در حد ۵ میلیارد دلار در مدت حدود ۷ سال با برنامه‌ریزی‌های مشخص شده، تجهیز و حمایت از تحقیقات هدفمند دانشگاه‌ها و ایجاد سه مجموعه‌ی کوچک و سه یا ۴ مجموعه، تامین سالیانه‌ی ۱۰ میلیون دلار برای نمونه‌سازی آی‌سی‌ها می‌تواند به عنوان راهکاری برای توسعه‌ی صنعت میکروالکترونیک در کشور محسوب شود.
حدیدی با اشاره به راهکارهایی مبنی بر سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی میکروالکترونیک گفت: متوقف کردن واردات موبایل برای ۵ سال و اختصاص ارز معادل به صنعت میکروالکترونیک، متوقف کردن واردات انواع خودرو برای ۵ سال و اختصاص ارز معادل به این صنعت و متوقف کردن خرید تجهیزات مخابراتی به مدت ۴ سال و اختصاص ارز معادل به این صنعت می‌توانند از جمله راهکارهایی برای توسعه‌ی بازار میکروالکترونیک به شمار رود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه