ترفند و آموزش
رضا رزمی۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۹ مرداد

شاید امروز خیلی از کاربران فیسبوک به یاد نداشته باشند که وقتی این شبکه اجتماعی در آغاز به راه افتاد، قصد داشت محملی باشد برای بلاگ‌نویسی کاربران اینترنت و همچنین آلبومی از خاطرات تلخ و شیرین آن‌ها. اما در چند سال بعد از شروع فعالیت، فیسبوک اقدام به حذف یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی کرد که آن را تبدیل به محملی برای وبلاگ‌نویسی می‌کرد؛ بخش نوت یا یادداشت.
تفاوت مهم این بخش یادداشت با استتوس گذاشتن این بود که استتوس‌های شما ممکن است هر چقدر هم که برای‌تان مهم باشند، بعد از گذر زمان از جلوی چشم ناپدید شوند و بعد از مدتی به راحتی قابل دسترسی نباشند، اما یادداشت هر چقدر هم قدیمی باشد مانند عکس‌ها و ویدیوهای شما در جای مخصوص به خودش ذخیره می‌شد و هر زمانی قابل دسترسی سریع بود. این روند حذف یادداشت از فیسبوک آن‌قدر بی‌سروصدا اتفاق افتاد که حتی بسیاری از کاربران بعدتر گفتند ما هرگز نمی‌دانستیم چنین بخشی در فیسبوک‌مان وجود داشته است!
امروز اما شاید فیسبوک هم دوباره به اهمیت آن یادداشت‌ها و خاصیت بلاگ‌نویسی واقف شده و سعی دارد نسخه‌ جدیدی از آن را وارد شبکه اجتماعی خود کند. البته این نسخه جدید اکنون در حال امتحان پس دادن با تعداد معدودی از کاربران است و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه شده است. ویژگی‌هایی نظیر امکان افزودن کاور فوتو به یادداشت، پشتیبانی از فرمت‌های مختلف عکس، امکان قرار دادن لینک و هشتگ در متن و موارد دیگر. ظاهر و شکل این نسخه هم تغییر کرده است و به گفته وبلاگ‌نویسان ظاهری شکیل‌تر و هماهنگ‌تر با فضای اخیر اینترنت دارد.


البته این تنها کار قابل توجه فیسبوک در ماه‌های اخیر نیست، این شبکه درصدد افزودن ویژگی‌های بیش‌تری به سایت خود است تا کاربران امکان هرچه بیش‌تر شخصی‌سازی پروفایل‌های خود را داشته باشند، خاصیت‌هایی نظیر تلفظ اسم، توصیف خود با حالت‌های متفاوت، اضافه کردن موارد متعدد به رویدادهای زندگی و تگ کردن و فرستادن عکس دوستان به صفحه‌های ایشان.
خلاصه آن‌طور که معلوم است دیگر چیزی نمانده که دوباره امکان یادداشت‌نویسی به امکانات فیسبوک اضافه شود و کاربران مانند قبل بتوانند دغدغه‌های ذهنی خود را بنویسند و برای همیشه ثبت کنند، این‌بار اما با ظاهری زیباتر و امکاناتی بیش‌تر. شما هیچ‌وقت از این امکان استفاده کرده بودید؟ به نظرتان از بخش جدید یادداشت استفاده خواهید کرد؟

برچسب هاFeacbook
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

نیوزفید فیس‌بوک تغییر می‌کند