ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳ آبان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی با انتشار پستی در اینستاگرمش نوشت: خودکشی در اصفهان ربطی به نهنگ آبی نداشت. امروز اخبار تکمیلی را از پلیس گرفتم، خودکشی های اصفهان هیچ ربطی به چالش نهنگ آبی نداشته و این چالش اتفاق نیفتاده است. وی در تکمیل صحبت های خود به این نکته اشاره کرد که  باید مراقب باشیم، فضای مجازی واقعی است، نباید آن را انکار کرد و مردم را از فضای مجازی ترساند ولی باید اطلاع رسانی کنیم و آگاهی مردم را افزایش دهیم‎.
در رابطه با این خبر نیز اورژانس اجتماعی هم اعلام کرد: «نهنگ آبی» علت خودکشی دو دختر اصفهانی نیست. رییس اورژانس اجتماعی کشور، در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد، به دلیل وخامت حال دو دختر اصفهانی، مددکاران نتوانستند با آنان صحبتی داشته باشند اما بر اساس تحقیقات از اطرافیان و شواهد، چالش نهنگ آبی به طور مستقیم تاثیری در خودکشی این دو شخص نداشته است.
وی افزود اخباری در فضای مجازی مطرح شد مبنی بر اینکه دختران طی نامه و یا فایل صوتی، انگیزه ی خودکشی را بازی نهنگ آبی اعلام کرده اند اما هیچگونه شواهدی برای تایید این ادعا بافت نشده است. علاوه بر این، از نشانه های این چالش در مرحله‌ی اول، حک کردن تصویر نهنگ بر روی دست است که در این دختران هیچ آثاری از این اشکال وجود ندارد و تنها علائمی از خودزنی بر روی دست یکی از دختران دیده می‌شود.
از طرف دیگر این بازی توسط ادمین هدایت می‌شده است و با شروع مرحله‌ی اول بازی، مراحل بعد به کاربر ارسال می شده است. ادمین بازی در خارج از کشور دستگیر شده است و در صورتی که چنین فردی در ایران وجود داشته باشد به سرعت توسط پلیس فتا دستگیر خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه