امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن

رئيس پليس فتا استان خراسان رضوى در پى وقوع چندين فقره کلاه‌برداری مشابه، به دارندگان گوشى‌هاى آيفون هشدار داد تا نسبت به محافظت از رمز و نام كاربرى اپل‌آى‌دى (Apple ID) خود دقت ويژه داشته باشند.  
سرهنگ جواد جهانشيرى در تشريح اين خبر گفت: در پى چندين فقره سرقت گوشى تلفن همراه آيفون،‌ تعدادى از شهروندان به پليس فتا استان مراجعه و عنوان داشتند پس از سرقت گوشى آيفون، پيامك مشكوكى را دريافت كرده و به دنبال آن اپل‌ آى‌دى آن‌ها نيز به سرقت رفته است، لذا با توجه به اهميت موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.
وی افزود: در ادامه‌ی تحقيقات مشخص گرديد كليه‌ی افرادى كه به‌ عنوان شاكى به پليس فتا استان مراجعه نموده‌اند به‌ صورت يكسانى مورد کلاه‌برداری قرار گرفته و در يك تله‌ی فيشينگ گرفتار شده‌اند.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در اين روش کلاه‌برداری سارق پس از سرقت گوشى آيفون با دسترسى به شماره‌هاى اضطرارى مالك گوشی، اقدام به ارسال پيامك جعلى به نام شركت اپل با مضمون پيدا شدن گوشى مى‌نمايد كه اين پيام حاوى يك لينك سايتى جعلى بوده و در اين سايت از كاربر درخواست مى‌شود تا رمز و نام كاربري «اپل‌ آی‌دی» خود را ثبت كرده تا مكان گوشى سرقت شده را به كمك شركت اپل بيابد و فرد قربانى نيز به خيال اينكه پيامك دريافت شده از سوى شركت اپل بوده و از خدمات آن بهره مى‌برد سریعاً اقدام به وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور اپل‌ آى‌دى خود نموده و به اين صورت فرد کلاه‌بردار به نقشه‌ی اصلى‌اش كه در واقع دستيابى به رمز و نام كاربرى بوده، دست‌یافته و با در اختيار داشتن اين رمز، مالكيت گوشى آیفون را در اختيار مى‌گيرد.
سرهنگ جهانشيرى تصريح كرد: پليس فتا در اين راستا با انجام اقدامات فنی، به سرنخ‌هايى از سرقت گوشى‌هاى آیفون و انتقال آن‌ها به يكى از كشورهاى همسايه دست‌ یافته كه تلاش‌ها در رابطه با شناسايى و دستگيرى متهمان و عوامل اين کلاه‌برداری در خارج از كشور با همكارى پليس اينترپل ادامه دارد.
اين مقام انتظامى در پايان به دارندگان گوشى‌هاى آيفون اکیداً توصيه كرد: به جهت پيشگيرى از برخى مشكلات مشابه، نسبت به‌ حساب اپل‌ آى‌دى گوشى خود حساس بوده و شخصاً حساب کاربری خود را فعال و در صورت اينكه حساب كاربرى شما را فروشنده يا فرد ديگرى فعال نموده سریعاً نسبت به تغيير رمز آن اقدام نماييد. همچنين در هنگام دريافت هر گونه پيامى چه در قالب ايميل و يا پيامك از هويت ارسال‌كننده و صحت آن اطمينان حاصل كنيد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه