تکنولوژی
بهناز زادبخش۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۵ بهمن

با نگاهی بر آینده پیش بینی می شود از این رباتها به عنوان یک ابزار آموزشی در مدارس به ویژه جهت آموزش مهارت های خاص به دانش آموزان و با کمک جدید ترین تکنولوژی استفاده خواهد شد.  تحقیقات مقدماتی در این زمینه نیز در حال انجام است. هدف اصلی این است شکاف ایجاد شده مابین یاد گیری صرفا به شکل تئوریک توسط دانش اموز و استفاده عملی از مهارت یادگیری در خارج از فضای آموزشی، پر شود. نمونه این ربات آلفا است. آلفا رباتی در حال توسعه است و به زودی جوانان در مدارس رباتهایی از نسل آلفا را می سازند. این ربات تولید شرکت "اوبتک" چینی است. مدیر عامل این شرکت می گوید: « اساس آموزش کودکان در قدیم، تنها با تمرکز روی تئوری انجام می شد. ما تئوریها را بارها برای آنها تکرار می کردیم. آنها امتحانات زیادی می دادند اما بطور عملی استفاده ای از آن نمی کردند و یاد نمی گرفتند. آنها نمی دانستند چطور در محیط فناوری های جدید، از تئوری های کسب شده استفاده نمایند. آنها کار با دست را یاد نمی گرفتند. آنها فقط دانش را بصورت تئوری فرا گرفتند و این موضوع کمکی به آینده فناوریهای جهان و پیشرفت صنعت رباتها نمی کند.» آلفا در امریکا ۱۰۰۰ دلار بفروش می رسد و به گفته مدیران این شرکت میلیون های سفارش خرید اولیه این ربات به ثبت رسیده است.

دانشمندان همچنین سعی کرده اند با پیشرفت در بخش فناوریهای سمعی و بصری زمینه ای را فراهم کنند تا دانش آموزان با دیدن و شنیدن و لمس کردن علم را بهتر از گذشته درک کرده و فرا گیرند. مدیر عامل شرکت "لمس هستی" می گوید: «با کمک فناوریهای جدید بصری می توانیم کمک کنیم تا دانش آموزان واقعیت دانش و علم را بطور عملی آزمایش کنند. در هر کلاسی ۳۰ درصد بچه ها علم را با حرکات و عمل شما یاد می گیرند. آنها باید برای فراگیری از دستهایشان استفاده کنند. به همین دلیل دیدن و شنیدن کمک زیادی به درک بالای مفاهیم علمی می کند و بهتر از آنها لمس کردن خواهد بود.»
برخی از بازیها مانند "لگوهای الکتریکی" کمک زیادی به یادگیری علم الکترونیک و کار با سخت افزارهای الکترونیکی می کنند.

دانش آموزان با کمک سنسورهای رنگی می توانند روشهای مختلف برای آنچه علوم پایه برای ساخت یک ربات نیاز دارد را فرا بگیرند. آنها همچنین اساس برنامه ریزی و سخت افزارهای رایانه ای را نیز در این پروسه درک می کنند. امروز وسایل و تجهیزات آموزش و پرورش کاملا تغییر کرده است. می توان پیش بینی کرد که حضور رباتها و رایانه ها در سر کلاسهای درس تا آینده ای نزدیک در سراسر جهان توسط دانش آموزان تجربه خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه