گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۳ مهر

به گفته‌ی دانشمندانی از ایالات متحده، عسل یک محصول ایده آل است که می‌تواند همانند یک قرص جادویی برای بدن انسان مفید باشد. بر اساس تحقیقات این دانشمندان، خوردن یک قاشق عسل در طول روز می‌تواند به میزان قابل توجهی در بهبود سلامت فرد موثر باشد.
پزشکان اظهار می‌کنند عسل یک ترکیب از آنتی اکسیدان های عالی است و این بدان معنی است که با استفاده ی منظم از آن، بدن از سموم مضر پاکسازی می شود. از طرف دیگر خواص ضد باکتری عسل، پوست را چندین برابر بهبود می‌بخشد.
یکی از مواردی که پزشکان تغذیه در هنگام کاهش وزن به بیماران توصیه می کنند حذف تمامی شیرینی جات است اما فرد برای خوردن عسل مجاز است. این به دلیل قند ویژه در این ماده است زیرا شیرینی این خوراکی سبب چاقی نخواهد شد و با قند موجود در شیرینی جات و شکلات متفاوت است. از طرف دیگر عسل سرعت متابولیسم را افزایش می دهد که برای کاهش وزن مناسب است. مصرف روزانه ی عسل بر روی میزان ترکیبات آنتی اکسیدانی بدن و مبارزه با کلسترول بالا اثر مثبت دارد.
مطالعات نشان داده است که خواص عسل می تواند سبب شود تا فرد با استرس مبارزه کند، سیستم دفاعی بدن را با افزایش آنتی اکسیدان بالاتر برده و علاوه بر این حافظه را بهبود بخشد. کلسیم موجود در عسل به راحتی توسط مغز جذب می شود که می ‌تواند بر عملکرد آن اثر مطلوبی داشته باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه