نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۲ دي

در آغاز سال ۲۰۱۶، Facebook ،Amazon و Apple هیچ برنامه‌ی عمومی به منظور ایجاد یک اکوسیستم چت‌بات و ربات‌ نداشتند. در حقیقت نه چارچوب Microsoft Bot،  نه پلتفرم ربات Facebook Messenger، نه iMessage App Store و نه چارچوب Lex آمازون وجود خارجی نداشت. پس از مدتی همه چیز دست‌خوش تغییر شد و شرکت‌های زیادی در حوزه‌ی کسب‌وکار، توسعه‌دهندگان و مصرف کنندگان به رقابت پرداختند. اما آنچه حایز اهمیت است، شرکتی است که برنده‌ی اپلیکیشن چت سال ۲۰۱۶ است. مطمئنا رقابت بزرگ‌تر در سال ۲۰۱۷ رخ خواهد داد، اما امسال Amazon به دلیل سلطه‌ی  Alexa در صدر جدول قرار دارد.
وقتی در اواخر ۲۰۱۴، Amazon Echo در دسترس عموم قرار گرفت، نظر بسیاری را به سمت خود جلب کرد و این موضوع را بیش از پیش برای شرکت‌های بزرگ نمایان ساخت که صحبت با دستیار صوتی هوشمند به سرعت در حال تبدیل به بهترین روش برای تعامل با کامپیوترها و تلفن‌های هوشمند است. در این بین، Amazon در آوریل ۲۰۱۶ ، سرویس Alexa را در قالب بلندگوی Echo وارد بازار کرد. با استفاده از این ابزار می‌توان بدون نیاز به ابزار دیگر و تنها از طریق مرورگر از دستیار صوتی هوشمند Alexa استفاده کرد. هدف اصلی Amazon از ارائه‌ی این اپلیکیشن، به نمایش گذاشتن قابلیت‌های این ابزار به توسعه‌‌دهندگان بین المللی است تا از این طریق بتوانند توانایی دستیار صوتی هوشمند Amazon را درک کرده و از آن استفاده کنند.
از سویی شرکت Apple سال‌‌ها است سرویس Siri را به کاربرانش ارائه می‌دهد و Microsoft نیز با Cortana و همچنین Google از طریق Google Assistant خود در این کارزار حضور دارند. اما این سه محصول نتوانستند در میان مشتریان جا باز کرده و دارای کاربران فراوان گردند. به لحاظ فنی،  در صورتی که شما یک الگوی پیش سفارش با Domino ایجاد کرده باشید، برای مثال Google Assistant می‌تواند برای شما پیتزا بخرد. البته دستیار صوتی Cortana نیز حرف‌هایی برای گفتن داشته و یکی از مهم‌‌ترین ویژگی‌هایش، امکان ذخیره‌ی اطلاعات در یک فایل نوشتاری در برنامه‌ی NoteBook است. این برنامه همچنین قابلیت دسترسی به اطلاعات شخصی، مکان‌ها و لیست تماس‌ها را دارد.
در مقایسه‌ی دستیاران صوتی هوشمند، چنانچه Amazon و Microsoft برندگان سال ۲۰۱۶ باشند،‌ Siri بازنده است. چراکه در بسیاری آزمون‌‌ها Alexa و Google Assistant  نسبت به Siri برتری داشته‌اند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بیوگرافی بیل گیتس؛ از ابتدا تا ثروتی بی انتها