ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۳ آذر

آزمایشگاه ارزیابی سامانه‌های اطلاعاتی حوزه سلامت با هدف همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت بهداشت ایجاد و به بهره‌برداری رسید.
تفاهم نامه همکاری بین پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف استقرار آزمایشگاه ارزیابی سامانه های اطلاعاتی حوزه سلامت منعقد شد.
موضوع این تفاهم نامه واگذاری بخش معینی از خدمات مرتبط با آزمایش و ارزیابی سامانه های اطلاعاتی حوزه سلامت به پژوهشکده فناوری اطلاعات، براساس استانداردها و توصیه نامه های بین المللی و ملی و شاخص های وزارت بهداشت است و با هدف استقرار و راه اندازی آزمایشگاه ارزیابی سامانه های اطلاعاتی حوزه سلامت منعقد شد.
این آزمایشگاه زیرمجموعه پژوهشکده فناوری اطلاعات است و هم اکنون قابلیت آزمون و ارزیابی کلیه سامانه های اطلاعاتی حوزه سلامت در خصوص تطابق با استانداردهای تبادل داده روی بستر پرونده الکترونیک سلامت و درگاه یکپارچه تبادل داده سلامت (دیتاس) را دارا است.
این سامانه های قابل ارزیابی شامل سامانه های اطلاعاتی بیمارستانی(HIS)، آزمایشگاهی، درمانگاه، داروخانه، مدیریت مطب، آرشیو و مخابره تصاویر پزشکی هستند. همچنین ارتباط با متقاضیان آزمون از طریق پرتال آزمایشگاه ( https://itlabs.itrc.ac.ir/fa ) انجام می شود. متقاضیان آزمون می توانند از طریق این پرتال ثبت نام کرده و پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز و بررسی آنها توسط کارشناسان آزمایشگاه زمان آزمون تعیین می شود.
از زمان آغاز به کار این آزمایشگاه، سامانه های اطلاعاتی شرکت های متقاضی متعددی مورد ارزیابی قرار گرفته و گزارش ارزیابی آن برای وزارت بهداشت ارسال می شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه