ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ ارديبهشت

به گزارش مهر، رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید بر لزوم توسعه خدمات ماهواره‌ای در کشور توسط بخش خصوصی گفت: درآمد بخش خصوصی از صنعت ماهواره در جهان به بیش از ۲۶۰ میلیارد دلار رسیده است.
مرتضی براری در اینستاگرم نوشت: در سال ۲۰۱۶ میلادی، بخش خصوصی که مدیریت ۷۶ درصد اقتصاد حوزه فضایی جهان را در اختیار داشته، درآمدی حدود ۲۶۰ میلیارد دلار در صنعت ماهواره کسب کرده است که بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار از این درآمد در حوزه مخابرات ماهواره‌ای محقق شده و ۸۰ درصد این مبلغ مربوط به خدمات ارتباطی ماهواره‌ای بوده است.
وی گفت: با توجه به رشد قابل توجه بازار این حوزه در دنیا و اهمیت توسعه این خدمات در کشور، نشستی با مدیران شرکت‌های خصوصی ارائه‌دهنده‌ی خدمات ماهواره‌ای در کشور داشتیم. در این نشست نحوه ارتقا این بازار در کشور و مشکلات و موانع بر سر راه این شرکت‌ها به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و راهکارهای مناسب برای رفع موانع و توسعه خدمات بخش خصوصی در حوزه فضایی بررسی شد.
رئیس سازمان فضایی ایران تاکید کرد: در تلاش هستیم تا با شناسایی بازارهای بالقوه کشور و همکاری و تعامل با دیگر نهادهای ذیربط، بتوانیم بازار صنعت فضایی را بالفعل کنیم و با توسعه بازار و جلب مشتریان، زمینه توسعه خدمات مطلوب در این حوزه و به دنبال آن رشد شرکت‌های خصوصی را فراهم کنیم.
به گفته معاون وزیر ارتباطات در بحران سیل اخیر کشور و تخریب برخی زیرساخت‌های ارتباطی زمینی، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ماهواره‌ای خوش درخشیدند و با ارائه خدمات ارتباطی ماهواره‌ای، برقراری ارتباطات در مناطق سیل‌زده را پایدار نگاه داشتند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه