کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ ارديبهشت

غیر قابل انکار است که مدیرعامل شرکت Yahoo، مریسا مِیر، یکی از سخت‌ترین مشاغل سیلیکان‌ولی را دارد، حتی اگر برخی از مشکلات و آشفتگی‌ها متعاقب عملکردهای خود او باشد. هنگامی که او در سال 2012 به رهبری این شرکت منسوب شد، Yahoo سخت در تلاش برای مقابله با رشد حریصانه‌ی Google در بخش جستجوی اینترنتی و تبلیغات دیجیتال و همینطور صعود ناگهانی Facebook به عنوان یک غول تبلیغات دیجیتال بود.
همانطور که Yahoo برای بقا تلاش می‌کرد، هکرها در سال‌های 2013 و 2014 وارد سیستم‌های Yahoo شدند و دو نمونه از بزرگ‌ترین تخلفات اطلاعات شخصی در تاریخ را رقم زدند. در 24 آوریل پرونده‌ی نظارتی شرکت نشان داد مِیر بهترین گزینه برای پرداخت غرامت خواهد بود. برطبق گزارش وال‌استریت، مِیر 186 میلیون دلار از محل فروش به Verizon به دست آورده بود. این فروش شامل سهام‌هایی به ارزش بیش از 84 میلیون دلار و واحدهای سهام منحصر شده به ارزش 25 میلیون دلار با قیمت متداول هر سهم 48/15 دلار است.
براساس گزارش وال‌استریت، مِیر همچنین 1/6 میلیون سهم Yahoo را در اختیار دارد که ارزش آن‌ها نزدیک به 77 میلیون دلار است و از آنجایی که این سهام جزء فروش Verizon نیست، برخی تحلیل‌ها روی این نکته تمرکز کردند که مقدار درآمد مِیر از این فروش باید با احتساب این موضوع 109 میلیون دلار باشد.
فروش 4/5 میلیاردی Yahoo به Verizon با تخفیف 350 میلیون دلاری به خاطر عملکرد هکرها، به زودی در ژوئن منعقد می گردد.
برخی تحلیل‌ها نشان می‌دهد پس از انجام معامله، مِیر هیچ نقشی در Verizon نخواهد داشت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه