گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۵ مهر

وزارت دادگستری آمریکا از قاضی فدرال در سن فرانسیسکو خواست تا به دولت اجازه دهند دانلود اپلیکیشن WeChat را در اپ استورهای آمریکایی گوگل و اپل مسدود کند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در دادخواست طرح شده از لورل بیلر، قاضی ایالتی خواسته شده تا دستور اولیه خود را پس بگیرد.
بر اساس حکم صادر شده از سوی این قاضی، اجرای دستور وزارت بازرگانی آمریکا مبنی بر مسدودسازی دسترسی به این اپلیکیشن در آمریکا از تاریخ 20 سپتامبر 2020 متوقف شد که براساس آن هرگونه تراکنش با شرکت Tencent که هولینگ WeChat محسوب می شود نیز با غیرقابل استفاده شدن این اپلیکیشن در آمریکا غیرممکن می شد.
بیلر اواخر روز جمعه با تنظیم جلسه دادرسی به این موضوع در تاریخ 15 اکتبر درمورد این مورد پاسخ داد اما گفت که می تواند این دادگاه را در زمان نزدیک تر نیز برگزار کند.
در پرونده باز شده از سوی وزارت دادگستری برای این موضوع آمده است که دستور بیلر اشتباه است و اجازه استفاده بدون محدودیت از WeChat، اپلیکیشنی که تهدیدی برای امنیت داخلی و سیاست خارجی آمریکا محسوب می شود را می دهد.
در این میان Tencent خواستار تخفیف در فرمان اجرایی صادر شده از سوی دولت شده است و وعده داده که می تواند نسخه آمریکایی این اپ را با رعایت و بکارگیری معیارهای مشخص امنیتی به منظور حفاظت از سورس کد آن و با همکاری با تامین کنندگان خدمات ابری آمریکایی برای ذخیره دیتای کاربران برای بازار این کشور عرضه کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه