ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۴ مرداد

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به جبران حاشیه‌ی سود اپراتورهای موبایل در بخش صوت به‌ جای اینترنت، تأکید کرد: اگر تعرفه‌‌ی صوت موبایل واقعی شود و کاهش پیدا کند، تعرفه‌ی اینترنت هم واقعی خواهد شد.
محمدباقر اثنی‌ عشری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی تلاش برای تغییر تعرفه‌ی اینترنت در کشور اظهار کرد: در این زمینه هرکسی راهکارهای مختلفی را بررسی می‌کند و هیچ راه‌ حل قطعی هم وجود ندارد اما یکی از راه‌حل‌ها آزادسازی تعرفه و راه دیگر تجدید نظر در تعرفه‌ی صوت و همچنین بالا بردن تعرفه‌ی اینترنت ADSL است؛ بنابراین راه‌حل‌های مختلف در مرحله‌ی مذاکره و کارشناسی و پیشنهاد قرار دارد و همه می‌دانند که مشکلی وجود دارد، اما بحث اقناعی است و طرفین باید یکدیگر را قانع کنند.
وی در پاسخ به اینکه آیا آزادسازی تعرفه‌ها پیشنهاد شرکت‌های FCP (شرکت‌های ارایه‌کننده‌ی خدمات ارتباطات ثابت) است، گفت: حتی آزادسازی‌ تعرفه‌ها هم ممکن است مسئله را حل نکند و در نتیجه باید تعاملی با اپراتورهای موبایل انجام شود که تعرفه‌ها را واقعی‌تر کنند. پیشنهاد ما این است که تعرفه‌ی صوت کاهش پیدا کند زیرا بالا بودن تعرفه‌های صوت به دامپ بازار توسط اپراتورها کمک می‌کند و آن‌ها که از بازار صوت منبع درآمد خوبی دارند، از جای دیگر هزینه می‌کنند. اگر تعرفه‌‌ی صوت موبایل واقعی و مثل اینترنت ثابت که به‌ طور متناسب کم شده، کاهش پیدا کند، آن‌ وقت تعرفه‌ی اینترنت موبایل هم واقعی می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه