ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ ارديبهشت

به گزارش آی‌تی‌من، در رویداد مدیریت هوشمند پسماند شهری به عنوان اولین نشست از سلسله رویدادهای ارایه نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران که در روز نهم اردیبهشت ماه در ایوان شمس برگزار شد، پیروز حناچی، شهردار تهران بر حمایت از استارتاپ‌ها برای رفع چالش‌های شهری تأکید کرد.
پیروز حناچی در این نشست ضمن تاکید بر حرکت‌های نوآورانه برای حل چالش‌های شهری گفت: مهم‌ترین مشکلات شهر را اگر با مشارکت و حضور مردم حل کنیم، موفق‌تر هستیم.
او با بیان اینکه روزانه ۹ هزار تن زباله در سطح شهر جمع‌آوری و حمل می‌شود، گفت: زباله‌ها را به جنوبی‌ترین مناطق تهران می‌بریم و همچنین ۴۵ هزار تن نخاله را به سمت جاده آبعلی منتقل می‌کنیم. هزینه حمل و ارزش این مواد و بی‌استفاده بودنش و همچنین مشکلات زیست محیطی که پیش می‌آورد از جمله چالش‌هایی است که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.
حناچی افزود: ما سیاست کلی‌مان برای حل معضلات در تهران استقبال و حمایت از استارتاپ‌هاست اما آنچه نیازمندیم در حوزه پسماند، دیدن این مساله به عنوان یک چرخه است و نه یک پروژه.
شهردار تهران گفت: قدم اول در حوزه پسماند، کاهش تولید زباله است و قدم بعدی تفکیک از مبدا که باید تمام توانمان را ابتدا روی این دو گام متمرکز کنیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه