کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

Logitech، تولیدکننده‌ی فرانسوی کیبورد و وب کم، در حال مذاکره برای خرید Plantronics، سازنده‌ی آمریکایی هدفون‌های بلوتوث و هدست‌های بازی است.
این معامله در صورت نهایی شدن، بزرگ‌ترین تصاحب Logitech می‌شود و نشان‌دهنده‌ی تلاش این شرکت برای تنوع بخشیدن به کسب‌وکارش است. می‌توان گفت با این اقدام، Logitech و Plantronics به دنبال پایین آوردن قیمت‌های تولید متعاقب تعریف تعرفه‌ها برای واردات از چین به داخل ایالات متحده‌ی آمریکا هستند.
منابعی آشنا به رویترز گفتند، Logitech بیش از ۲.۲ میلیارد دلار برای خرید Plantronics پیشنهاد کرده است. با پایان معاملات روز جمعه، Plantronics دارای ۲ میلیارد دلار ارزش بازار بود.
چنانچه مذاکرات موفقیت‌آمیز باشند، معامله‌ی بین Logitech و Plantronics اوایل هفته‌ی آینده صورت می‌گیرد، منابع خبری این را هم خاطر نشان کردند ممکن است معامله‌ای صورت نگیرد.
این دو شرکت هیچ اظهار نظری در مورد معامله نکردند. روز جمعه و در زمان اعلام این خبر در معاملات پس از ساعات بورس، سهام Plantronics با حدود ۵.۶ درصد رشد به ۵۶.۵ دلار رسید.
کسب‌وکار Logitech و Plantronics در نتیجه‌ی آغاز توسعه‌ی عرضه‌های جدید، نه از جانب سازندگان لوازم شبکه مانند Cisco، بلکه به خاطر فعالیت شرکت‌های فناوری مهمی چون مایکروسافت و گوگل، تحت فشار خواهد بود.
Logitech که در سال ۱۹۸۱ تاسیس شد، با تمرکز بر لوازم جانبی مصرفی که از رشد بخش محاسبات رایانش ابریِ چون صنعت بازی‌سازی، موسیقی، ارتباطات هوشمند خانگی، و کنفرانس‌های ویدئویی سود می‌برد، با کاهش فروش کامپیوترهای شخصی مقابله می‌کند. سرمایه‌ی بازار این شرکت هم اکنون ۵.۶ میلیارد دلار است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه