تکنولوژی
سید سجاد احمدی۱۰:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۶ مرداد

گوشی طراحی شده مایکروسافت که قرار بود با عنوان Nokia McLaren منتشر شود را به یاد دارید؟ این گوشی قرار بود در سال 2014 گوشی های ویندوزی را پرچم دار تمام نمونه های دیگر موجود کند، آن هم با تکنولوژی لمسِ سه بعدی اش که می توانست یک سال زودتر از اپل باشد. اما به خاطرِ یک سری دلایل نامعلوم این گوشی را در بازار ندیدیم و دیگر هیچ خبری از آن نشد.
Windows Central به تازگی نمونه ای از این گوشی را مورد بررسی قرار داده است و اینطور که به نظر می رسد تیم مایکروسافت در آن زمان بر روی این گوشی خوب کار کرده بودند! کاربردهایی از این گوشی مورد بررسی قرار گرفت که از جمله آنها می توان به اضافه شدن کاشی های کوچکتر زیر کاشی های اصلی با فشار بیشتر انگشت و روشن ماندن صفحه گوشی مادامی که کاربر آن را در دست دارد اشاره کرد.
بخش های گوناگونی از McLaren قابل آزمایش نبودند از جمله می توان به دوربین 20 مگاپیکسلی آن اشاره کرد که به دلیل محدودیت های نرم افزاری تا بیشتر از 8 مگاپیکسل آن در دسترس نبود. گرچه کنار گذاستن این گوشی توسط مایکروسافت زیاد هم شگفت آور نبود. خبر گذاری Windows Central بر این باور است که در آن زمان تکنولوژی لمسِ سه بعدی برای کاربران زیاد قابل استفاده نبوده و با کنار گذاشتن آن چیزهای زیادی برای McLaren باقی نمی ماند. صفحه نمایش 5.5 اینچی 1080p این گوشی خوب بود اما پردازنده اسنپ دراگون 800 آن زیاد تعریفی نداشت. در واقع در آن زمان بین گوشی های هم رده اش پردازنده خاصی به حساب نمیامد، می توان گفت که McLaren نمونه ای تکامل یافته از Lumia1520 و Lumia930 می بود و همانطور که همه ما می دانیم هیچ کدام در بازار بی طرفدار گوشی های ویندوزی تغییر چشمگیری ایجاد نکردند.
طراحیِ McLaren و مرگ زودرس آن بازار کم طرفدار گوشی های ویندوزی را به خوبی توجیه می کند. به غیر از تکنولوژی سنسورهای لمسی سه بعدی این گوشی چیز قابل توجهی برای عرضه نداشت اما با کنار گذاشتنش هم مایکروسافت بازار گوشی ها را به کلی از دست داد. McLaren نمونه ای بارز از هدر رفتن تکنولوژی و هزینه های بالا شد، شاید اگر تیم موبایل مایکروسافت بر روی بیش از تنها یک ویژگی تمرکز می کردند امروز بازار گوشی های ویندوزی رونق بیشتری داشت.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عکس برندی که از این پس بجای نوکیا خواهید دید