سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۸ آبان

شرکت Qualcomm تازه‌ترین نسل از پردازنده‌ی مدرن خود با نام Snapdragon 835 را رونمایی کرد. این چیپ‌ست توسط فرآیند ۱۰ نانومتری FinFET شرکت Samsung تولید شده و از تکنولوژی شارژ سریع Qualcomm Quick Charge 4.0 برخوردار است. بدین معنا که سرعت مورد نیاز برای شارژ دستگاه‌های موبایلی مجهز به چیپ‌ست Snapdragon 835 را تا مرز ۲۰ درصد نسبت به نسل فعلی افزایش خواهد داد و می‌تواند به کاربران تنها با ۵ دقیقه شارژ، ۵ ساعت استفاده را ارائه نماید. در حقیقت فقط در ۱۵ دقیقه، گوشی‌های مجهز به آن باتری نیمه پر خواهند داشت. 
علاوه بر این، این سیستم با استفاده از فناوری «INOV» به طور کامل از درگاه USB-C پشتیبانی خواهد کرد که با دستورالعمل  پیشنهادی جدید Google  مبنی بر تکنولوژی شارژ USB-C سازگار است. همچنین فناوری جدید مذکور قادر به تشخیص مقدار دقیق توانی است که باتری در هر لحظه می‌تواند تحمل کند و با کاهش سطح انرژی از گرمای بیش از حد جلوگیری می‌کند. در حقیقت، Qualcomm موفق به یافتن روش جدیدی برای انتقال هر چه بیشتر توان به باتری شده، بدون آنکه به سلول‌ها آسیبی برسد.
این در حالی است که Google پیشتر اعلام کرد که Qualcomm Quickcharge 3.0 با مشخصات  Android  Nougat هم‌خوانی ندارد.
در مقایسه‌یSnapdragon 821 با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری که آن هم توسط Samsung ساخته شده است،  پردازنده‌ی جدید از ابعادی ۳۰ درصد کوچک‌تر، عملکردی۲۷ درصد بهتر و مصرف انرژی۴۰ درصد کم‌تر برخوردار خواهد بود. شایان ذکر است عملکرد باتری نیز توسط این پردازنده دارای بهبودهایی خواهد بود.
اولین سری از گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری Quick Charge 4.0 احتمالا در اوایل سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهند شد. البته شایعاتی نیز در مورد عرضه‌ی چیپ‌ست Snapdragon 830 نیز به گوش می‌رسد.

برچسب هاSnapdragon 835Qualcomm
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

SK Telecom, Ericsson و Qualcomm در تلاش برای ایجاد شبکه‌ی مشترک 5G