گوناگون
بهناز زادبخش۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۰ دي

یک انجمن حقوق بشردر آلمان به نمایندگی از یک مشتری فولکس واگن، علیه این کمپانی در شهر «براونشوایگ»، واقع در شمال این کشور دعوی وی را به اجرا گذاشت.
بنا بر ادعای این مشتری، در خودروی وی از نرم افزارهای غیرقانونی ایجاد اختلال در تستهای میزان آلایندگی هوا استفاده شده است. بر این اساس از دادگاه خواسته شده تا "فولکس واگن" را به پس گرفتن خودرو و به پرداخت خسارت به مشتری محکوم کند.
«یان آیکه آندریزن»، یکی بنیانگذاران انجمن خدمات حقوقی «مای رایت» گفت: «هدف اینست که ثابت شود هر مشتری حق دارد که خودروی خود را پس دهد و مبلغ پرداخت شده در زمان خرید به او بازگردانده شود. یقینا کسانی که تمایل ندارند اتومبیل خود را پس دهند شامل این بازپرداخت نمی شوند، اما می بایست از پرداخت خسارت مالی بدلیل از دست رفتن ارزش خودرو بهره مند گردند.»

کمپانی "فولکس واگن" پیش از این پذیرفته که در یازده میلیون دستگاه خودروی ساخت این شرکت از نرم افزارهای غیرقانونی استفاده شده است. فولکس واگن برای جبران خسارت و پرداخت خسارت به مشتریان خود در ایالات متحده آمریکا اعلام آمادگی کرده است. اما این کمپانی با استناد به قوانین اروپایی از جبران خسارت مشتریان خود در این قاره سرباز می زند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه